Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blommig iMac


nixon™

Rekommendera Poster

"Bra Stene ! Jag rekommenderar alla att läsa hela ditt inlägg"

 

Nämen så näpet - pest & kolera har gått & blitt betuttade.

 

Rektums vanliga backtrackande och inkonsekventa ställning till det mesta - drogerna funkar blekis, du är virrig.

 

"Whistler vet redan om allt detta"

 

Japp, jag vet mer än du & din nya pojkvän/vapendragare/MacDrake-bästis.

 

"det är därför den arme stackarn blir så upprörd: han vill inte att någon annan skall veta denna fruktansvärda plan*rys*"

 

Vafan är du 7 år gammal`? - Detta jävla lolitatrollande börjar bli pinsamt - lägg för fan ner och rikta blickarna mot era kraschande inuxföretag istället.

 

"Var så säkra på att Windows XP kommer att sälja som ruttet fläsk ;)"

 

Som sagt, drogerna fungerar - hallucinationsfaktor 10/10.

 

 

 

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Skapad
  • Senaste svar
Sten-Erik Björling

Först en liten länk:

 

http://arstechnica.com/wankerdesk/01q1/wpa-1.html

 

Redan idag så existerar id-serier i Office-dokument som kan användas för att spåra ursprunget av ett dokument samt dess revisioner. Det var med dessa identifikatorer som skaparen av Melissa-viruset spårades.

 

Hur skall folk kunna vara anonyma när de använder Office-program?

 

Min ståndpunkt både är och har varit en längre tid att organisationer som kräver säkerhet inte kan använda Office och Windows i kombination. Min ståndpunkt är att valet av dessa produkter i säkerhetsklassat arbete skall räknas antingen som landsförräderi eller åtminstone som gravt tjänstefel...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ett flagrant exempel på dålig affärsmoral, konserverad gröt typ *usch*"

 

Vad vet en vandringspokal om "moral" ?

 

"Kunderna kommer nog att vara förutseende nog att inte använda XP."

 

Intresset är redan på betastadiet stort på företagen - dont kid yourself Apple-wannabee.

 

"vad är det enda Windows har som är riktigt unikt ? "

 

Marknadens överlägset bästa GUI kombinerat med en unik kärna som funktionalitetsmässig kan konkurrera på alla plattformsbaser - allt från Klient till den tyngre serverdriften.

 

"Kör spel-konsol i framtiden"

 

Jajamen, för riktiga gamers är X-Box redan ett givet val.

 

"Gissa varför MS-bossarna har börjat få Linux-frossan"

 

Ingen har fått frossa av något slag - möjligen lite skadeglädje över den krympande Linuxwebmarknaden - att Linux är ett skämt på desktoppar behöver väl knappt nämnas - skulle MS ministeriet skrämmas över Linux statiska 2-3%:iga marknadsandel ?

 

LoL - Lamer !

 

"dom har ju sett sin egen produkt"

 

Jajamen och tillfredsställelsen av att göra ytterligare en öäverlägsen produkt är total - jag försäkrar att MS "bossarna" är kolugna och hånleende över missfoster-derivaten.

 

Nu korkar vi Black Ribbon nr2 - Cest la vié.

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mulan,

 

"XP kommer att säljas som buntade lösningar och där kommer licensiering/registrering samt cop-skydd se annourlunda ut än i lösningar som släpps på privatmarknaden"

 

Givetvis, köpstinna IT-chefer är inte att leka med ;) Men om dom är så aviga, är då inte hela saken en dålig ide' från första början ?

 

"försök inte spela overlord och befatta dig framförallt inte med saker du anser vara Vapor i vanliga fall eftersom inga scenarion konkret existerar idag."

 

Jag tycker Stene återgav den information som hitills kommit fram på ett korrekt sätt, självklart testar MS hur långt dom kan gå, det är vi som ska dra gränsen - det gör vi nu bla.

 

"Du har för vana att ´konstatera´saker som du inte har den blekaste jävla aning om."

 

Stene är en hygglig debattör, fråga vilken politiker som helst vad han egentligen vet ? MS planer vill vi nog inte veta, vi skulle bli illamående allihopa då, j-vla bratpack !

 

"Se ovan, var försiktig."

 

Och. Vi debatterar här vad som hitills kommit fram, destobättre om MS finner för gott att ändra strategi till en mer konsumentvänlig än aktieägarvänlig variant...

 

"Rent skitsnack, du licensierar och formar din tillgång till paketlösningar/unika lösningar när du plitar ner kontrakten."

 

Just det. MS kan med hjälp av mjukvara styra exakt vad du ska kunna göra på ditt system, hur bra är det ? Hur mycket gynnar det människors fantasi och skaparkraft ? Hur mycket gynnar det MS-bossarnas check-kredit ?

 

"äre Stene, varför upplever jag en kraftig Deja-vu nimmelse nu, påminner om något du skrev i macpressen - bara mycket svängigare och grammatiskt mer spännande."

 

Kritik åt den som kritik förtjänar, dvs MS.

 

"Ahh, känslan bekräftad och klubbad - ungefär vad du ältat sedan stund1 - läs in dig på hur det de facto kommer se och vilka rättigheter du kommer ha som kund istället för att sprida anti-MS dravel."

 

Näeh, MS kommer "bara" att spionera på stackars puckade privat-kunder, how charming ;D

 

""Och glöm att använda dessa system i sammanhang med sekretess"

 

LoL, same old, same old - lame fucking FUD !"

 

Same old truth. Bill verkar hata sekretess som inte han själv kan komma åt. Back Office = Back Orifice ? Bill verkar vara väldigt paranoid. Bill borde koncentrera sig på att konstruera en överlägsen produkt som tar marknaden med storm istället för med våld.

 

"Rent FUD - tror bestämt vi behöver stämma träff IRL, vi måste definitivt diskutera genom några saker. Antingen hittar du på off the wall eller också har du missuppfattat det hela. Det mest troliga är dock att detta är din vanliga trolling."

 

Vi vet alla att alla beslut ännu inte är fattade, men MS pejlar läget, och vi ska f-n se till att dom vet att marknaden inte liger och sussar...

 

"Pch vad gör Corel om MS sänker sina priser under dem ?"

 

Sant. MS skulle kunna få ta en mille för Windows om dom ville, jag skulle inte klaga, men dom ska inte hålla på med några "product activation & registration & controlling"-experiment. Fegisar.

 

"Kunderna kommer kunna "välja" - rikta frågan till Applekunder istället."

 

Om man ska tro dig, tydligen bara bättre bemedlade kunder LoL ;)

 

 

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Windows XP bör bojkottas !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mulan,"

 

Känner till den menm Disneyfilmer hör inte till mina favoriter.

 

Svarar på ditt inlägg imorgon - ....Med glädje !!!

 

No disrespect men jag låter min krigarsjäl vila över natten - har vart en bedrövlig dag och nu ska vi ut & roa oss.

 

Salute !

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har läst nånstans så måste MS kontaktas om t.ex man måste formatera och installera om Windows. Som någon påpekade så, så länge man har köpt programmet så kvittar det. Tycker inte jag, har jag betalt för en produkt/tjänst så skall jag få använda den hur mycket som helst utan att behöva ringa en massa samtal. Tänk om man skulle köpa en Volvo, och varje gång man skall tanka så måste man ringa Volvo för att få en kod så man kan öppna tanklocket, hur många bilar hade Volvo sålt? Lite överdrivet, men ändå...

 

Jag är väldigt skeptisk till att MS inte får en enorm kritik om det kommer att fungera på det viset, personligen så lär jag nog köra vidare med Win2k om XP kommer att fungera på det viset.

 

Känns lite jobbigt att vara mot MS, då jag gillar deras produkter, men detta låter lite väl överdrivet. De kommer ändå ALDRIG att komma ifrån kopiering, det lär alltid finnas någon som knäcker det förr eller senare, risken är väl att en massa kunder inte uppgraderar utan väljer annat OS.

 

/Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Känns lite jobbigt att vara mot MS, då jag gillar deras produkter, men detta låter lite väl överdrivet. De kommer ändå ALDRIG att komma ifrån kopiering, det lär alltid finnas någon som knäcker det förr eller senare, risken är väl att en massa kunder inte uppgraderar utan väljer annat OS."

 

Just det Joakim, precis vad jag försökt förmedla idag, enligt min högst privata uppfattning ser XP ut att bli ett utmärkt OS - bara det att MS själva tycks ha lite VÄL stort själförtroende över dess förträfflighet, och börjar testa möjligheten att ställa orimliga krav för att människor ska få använda det(banksektorn tex i Sverige har dessvärre redan lyckats med den uppgiften, rular totalt). Synd, men kunde inte kommit "bättre" i tiden eftersom Linux faktiskt börjar bli riktigt slipat i år(till skillnad från tillgången på alternativ bank) - äntligen dags att switcha "Main-OS" hemma ?(jag kommer garanterat att KÖPA Quake 4 för Linux tex hehe)

 

 

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Windows XP bör bojkottas !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

"Jag är väldigt skeptisk till att MS inte får en enorm kritik om det kommer att fungera på det viset, personligen så lär jag nog köra vidare med Win2k om XP kommer att fungera på det viset.

 

Känns lite jobbigt att vara mot MS, då jag gillar deras produkter, men detta låter lite väl överdrivet. De kommer ändå ALDRIG att komma ifrån kopiering, det lär alltid finnas någon som knäcker det förr eller senare, risken är väl att en massa kunder inte uppgraderar utan väljer annat OS."

 

Faktum är att det är så många som har hela sin karriär beroende av MS i form av att vara "säljare" av en fortsatt satsning på deras produkter. MS har alltid varit bra på att skapa produkter som skapar efterfrågan på tilläggstjänster av interna MS-konsulter i form av dataavdelningar och externa konsulter som skall lappa ihop olika lösningar med de undermåliga APIer som VBA representerar. Alla dessa kommer att fungera som en halleluja-kör för MS och ingen kommer att vilja avvika eftersom de riskerar att tappa nyttan av alla sina MSCE-kurser mm. Dessutom så talas det om att man dessutom frånskriver sig rätten att kritisera MS när man skriver på utvecklaravtal mm - kan inte verifiera detta men det är inte så långsökt som det kan verka. Jag som databasutvecklare kan inte genomföra och publicera testresultat från tester med SQL Server (ej heller Oracle för den delen) p g a skrivningar i licenserna. Detta är dock inte aktuellt längre - valde aktivt bort dessa produkter delvis pga detta och kör nu IBM DB2 och en del andra produkter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mulan,"

 

Känner till den menm Disneyfilmer hör inte till mina favoriter.

 

Pah, nu hoppas jag du skämtar ;) Mulan var en avstött men mentalt begåvad nisse (från Gaia sägs det) som var nära att sabba Hari Seldons tusenåriga plan. Seldonplanen förutsåg skapelsen av ett andra imperie och denna höll Mulan på att krossa genom att själv ta herravälde över hela galaxen. Han blev dock stoppad.

 

Stiftelsetrilogin och dess efterföljare, Isaac Asimov.

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Stiftelsetrilogin och dess efterföljare, Isaac Asimov."

 

Har du läst Stiftelse-kitet ? Du stiger i aktning Weyland, det är juh *riktig* SF :-)

 

BTW Bra analogi med "datorkrig", här ska ingen liten "Mulan" från MS komma och stoppa vår storslagna Linux-plan(allt är uträknat, det är bara populations-matematik...)

 

 

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Windows XP bör bojkottas !

[inlägget ändrat 2001-02-23 23:32:55 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst Stiftelse-kitet ? Du stiger i aktning Weyland, det är juh *riktig* SF :-)

 

Ja det är klart :)

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ja det är klart :)"

 

Asimov rular. Robotologins lagar skulle man inte klara sig utan...

 

 

 

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Windows XP bör bojkottas !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"BTW Bra analogi med "datorkrig", här ska ingen liten "Mulan" från MS komma och stoppa vår storslagna Linux-plan"

 

Vi åkte ut hela gänget LoL ;)

 

Före du dravlat dig genom Clarke-serien kan du inte ett skit min käre Mulán - att du är en kvinna i karlakläder (läs:kpör NT, försvarar MacOS) hjälper också föga.

 

Btw !

 

"storslagna Linux-plan"

 

Äntligen har jag roligt igen ;)

 

 

"allt är uträknat, det är bara populations-matematik."

 

Jupp.....ööööööh, quantity matters ?

 

LoL - puss på dig blekis - DAX för en Kickoff för OS X för dig eller ?

 

Saaanta claus is coming,,,,,,,,,osv ! LoL - Inte ens enade de orka stå ;)

 

 

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vi åkte ut hela gänget LoL ;)"

 

Kunde Hari Seldon kan väl jag ? Du skulle ändå inte fatta ett dugg av mina beräkningar, din knipsluge Mula ;)

 

"Före du dravlat dig genom Clarke-serien kan du inte ett skit"

 

2001 ? Rama ? Dom läste jag innan du var född, boyzen(kom visserligen några sequels, som du kan ha läst med blöjan hängande, om du var brådmogen):)

 

"käre Mulán"

 

Hur har vi det med begreppen här ? Det var du.

 

"att du är en kvinna i karlakläder (läs:kpör NT, försvarar MacOS) hjälper också föga."

 

"Once a man - like the sea I raged, Once a woman - like the earth I gave..." Genesis/"The Cinema Show" 1973

 

- Nix, NT är OK. "Product Activation" stinker. Försvarar Mac ? Aldrig. Jag försvarade Stene, som har sina klara stunder...

 

"Äntligen har jag roligt igen ;)"

 

Såbradå, hoppas du får nuppa oxå ;) Annars skrattar du mindre om du får leva om tusen år, när du skulle kunna få uppleva den galaktiska pingvin-stiftelsen:s storslagna triumf =)

 

"Jupp.....ööööööh, quantity matters ?"

 

Det var inte riktigt poängen. Hari Seldon kunde i detalj beräkna hur kvantiteten skulle komma att bete sig, bygga imperier, gå under, ersättas av maskiner o.s.v.

 

"LoL - puss på dig blekis - DAX för en Kickoff för OS X för dig eller ?"

 

Det överlämnar jag åt din alldeles säkert undersköna flickvän - OS X ? Nu var du rolig ;-)

 

"Saaanta claus is coming,,,,,,,,,osv ! LoL - Inte ens enade de orka stå ;)"

 

Jag är inte enad. Jag är opartisk. Lita på mig: GPL, GPL, GPL Tjolahoppsansa Tjoho SKÅL allihopa !

 

 

 

 

 

 

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Windows XP bör bojkottas !

 

[inlägget ändrat 2001-02-24 00:41:42 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första - jag är bakfull och ger mig själv rätten att dementera allt jag skriver 3 timmar framåt.

 

"Kunde Hari Seldon kan väl jag ? Du skulle ändå inte fatta ett dugg av mina beräkningar, din knipsluge Mula ;)"

 

Du är inte Seldon, du är en flamande albino i ett litet kallt land uppe i norden som är precis lika obegriplig som jag.

 

 

"2001 ? Rama ?"

 

Duktig gosse.

 

"Dom läste jag innan du var född"

 

Hmm, de dragen jag såg som ren omognad hos dig är förmodligen senildemens - eller ?

 

"som du kan ha läst med blöjan hängande, om du var brådmogen):)"

 

Att du lider av inkontinens är inget jag direkt vill gå in på.

 

"Hur har vi det med begreppen här ? Det var du."

 

Du slidade in "begreppet" och jag bearbetade det - vad är oklart ?

 

Att du gillar Disney och MacDrake är redan vedertagen kännedom här.

 

"- Nix, NT är OK. "Product Activation" stinker."

 

Produkten är NT-baserad - avtalen kommer att kunna formas, du & din husgud Stene uttalar er om saker ni inte begriper.

 

"Försvarar Mac ?"

 

Ett klassiskt *closet-gay* - drag, jag dömer inte dig, jag bara konstaterar.

 

". Jag försvarade Stene, som har sina klara stunder"

 

Du försvarade lögner min käre vän, jag ser det inte som att du röck in & försvarade ett uttalande för att det var korrekt utan du gjorde ditt bästa för att få en till anti-MS bias person i debatten eftersom du själv inte riktigt är på det klara med hur det kommer se ut.

 

"Såbradå, hoppas du får nuppa oxå ;) "

 

Klart jag får, jag är skitsnygg ;)

 

"Annars skrattar du mindre om du får leva om tusen år, när du skulle kunna få uppleva den galaktiska pingvin-stiftelsen:s storslagna triumf =)"

 

Här ligger väl den fundamentala skillnaden i vårt tänkande - du snackar om OP som kommer nästa årtusende, Stene snackar om OP från förra århundradet - jag fokuserar på OP som leder och regerar nu - anyone ?

 

"Det överlämnar jag åt din alldeles säkert undersköna flickvän "

 

Hon & jag tackar ;)

 

"OS X ? Nu var du rolig ;-)"

 

LoL - pssst, jag är även Macansvarig - OS X utbildning för mig i Mars - ;)

 

"Jag är inte enad"

 

Ena dig med mig & bli tät - släpp ideal och moral, lost cause ;)

 

"Lita på mig: GPL, GPL, GPL Tjolahoppsansa Tjoho SKÅL allihopa !"

 

LoL - min flickvän är tänd på dig - PLS, ta henne !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

LoL - min flickvän är tänd på dig - PLS, ta henne !

 

Det är väl inte en alltför vågad gissning att Whistlers flickvän inte brukar besöka eforum? ;-)

 

Men det är klart...du skrev ju det här också;

 

För det första - jag är bakfull och ger mig själv rätten att dementera allt jag skriver 3 timmar framåt.

 

...så du får väl skylla på det ...antar jag :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------

 

Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer

Thomas Watson, IBM, 1943

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är väl inte en alltför vågad gissning att Whistlers flickvän inte brukar besöka eforum? ;-)"

 

Hmm ;)

 

"...så du får väl skylla på det ...antar jag :-)"

 

Gäller att lirka in en flyktväg i alla lägen - Salute ! ;)

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

oh yeah, glömde nästan...

 

- jag fokuserar på OP som leder och regerar nu - anyone ?

 

Linux "regerar" redan på servermarknaden.

 

 

 

 

--------------------------------------------------

 

Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer

Thomas Watson, IBM, 1943

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Linux "regerar" redan på servermarknaden"

 

Oh, yeah - jag svarar.

 

Apache tappar mark och Klientmarknaden är totalt MS regerad - u see the big picture eh ?

 

Och det är inte "Linux" som regerar, Apachen rullar under vilka op som helst - vilken företagslösning på hög nivå kör Linux ?

 

Du pratar webservrar - jag talar om den totala marknaden.

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"För det första - jag är bakfull och ger mig själv rätten att dementera allt jag skriver 3 timmar framåt."

 

Jag var på jobbet i 18 timmar igår, jag är mao inte ett dugg mer tillräknelig. Sensmoral: det är inte spriten som sliter, det är sömnvanorna ;)

 

"Du är inte Seldon, du är en flamande albino i ett litet kallt land uppe i norden som är precis lika obegriplig som jag."

 

Obegriplig är jag förvisso, sedär: inte helt olikt Hari Seldon !

 

"Duktig gosse."

 

Vi hade dom istället för ABC-böcker i småskolan.

 

"Hmm, de dragen jag såg som ren omognad hos dig är förmodligen senildemens - eller ?"

 

Jo, på lördagarna när du åker till VAG och dreglar, åker jag till kist-hökaren och dreglar...same urge, different object ;)

 

"Att du lider av inkontinens är inget jag direkt vill gå in på."

 

Hur kommer det sig att du svänger dig med så svåra ord ? Är det för att du är stamkund på dom där brittiska parlamentsledamots-klubbarna ?

 

"Du slidade in "begreppet" och jag bearbetade det - vad är oklart ?"

 

Weyland slidade in begreppet, man bör lita mer på honom än på dig :-)

 

"Att du gillar Disney och MacDrake är redan vedertagen kännedom här."

 

Disney ? Nja, Carl Barks var en hjälte och animations-studion är svår att överträffa. Mandrake-Linux är ett sätt att få full kontroll över sin dator, Windows XP är ett sätt för MS att få full kontroll över någons dator och dennes bankkonto - vilket gud förbjude ;)

 

"Produkten är NT-baserad - avtalen kommer att kunna formas, du & din husgud Stene uttalar er om saker ni inte begriper."

 

Hoppas MS begriper att tidigare monopol-anklagelser är lättviktiga jmfrt vad dom nu håller på att ställa till för sig, troodde faktiskt aldrig själv att det skulle bli så lätt att välja Linux redan nu ;-P

 

"Ett klassiskt *closet-gay* - drag, jag dömer inte dig, jag bara konstaterar."

 

Jag har faktiskt inga som helst Mac-vänliga drag, du har en G4 i sovrummet, så vem är vad ?

 

"Du försvarade lögner min käre vän, jag ser det inte som att du röck in & försvarade ett uttalande för att det var korrekt utan du gjorde ditt bästa för att få en till anti-MS bias person i debatten eftersom du själv inte riktigt är på det klara med hur det kommer se ut."

 

MS håller på att göra bort sig, jag försöker hjälpa dom, godhjärtad som jag är vill jag inte ens mina fiender riktigt illa. Ju fler som hjälper till, bara bra ;) - Klart vi inte vet, det är pre-beta 2 i dagsläget och RC 1 på Office XP, men vi ser tydligt vartåt det barkar(kanske ingen tllfällighet att MS anlitar scientologer som utvecklare, dom har ju en viss vana att binda upp folk)

 

"Klart jag får, jag är skitsnygg ;)"

 

Har jag aldrig betvivlat, fast hin himself är mästare på olika skepnader förstås =D

 

"Här ligger väl den fundamentala skillnaden i vårt tänkande - du snackar om OP som kommer nästa årtusende, Stene snackar om OP från förra århundradet - jag fokuserar på OP som leder och regerar nu - anyone ?"

 

Det var ett skämt. Fast rent objektivt, hela galaxen ? Regerar nu ? Du skämtar också.

 

"Hon & jag tackar ;)"

 

Du skrev "Hon" först, så du har redan fått en regerings-chef ? Och hon är "Maccie" ? Hahahahaha ;)

 

"LoL - pssst, jag är även Macansvarig - OS X utbildning för mig i Mars - ;)"

 

Jag får åka på ölhävningskurs i Mars, det gäller att tänka på figuren ;-)

 

"Ena dig med mig & bli tät - släpp ideal och moral, lost cause ;)"

 

Hitintills har MS bara kostat mig pengar, och inte tvärtom, om det på något automagiskt sätt skulle ändra på sig är jag givetvis beredd att tänka om =)

 

"LoL - min flickvän är tänd på dig - PLS, ta henne !"

 

Alla har något gott i sig - t.o.m dina flickvänner - men det där var ett märkvärdigt lamt försök till smicker ;)

 

Hjärtlig Ågren & Kopparslagare !

 

 

 

 

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Windows XP bör bojkottas !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag var på jobbet i 18 timmar igår, jag är mao inte ett dugg mer tillräknelig. Sensmoral: det är inte spriten som sliter, det är sömnvanorna ;)"

 

10-4 broder ;)

 

"Obegriplig är jag förvisso, sedär: inte helt olikt Hari Seldon !"

 

Point taken.

 

"Vi hade dom istället för ABC-böcker i småskolan."

 

Different strokes - vi fick läsa Aron Kallas resa till kebnekaise ända upp till 14 års ålder eftersom det var enda boken stadsbiblioteket i Kiruna hade.

 

Jag har kommit till sidan 12 i skrivande stund.

 

"Jo, på lördagarna när du åker till VAG och dreglar, åker jag till kist-hökaren och dreglar...same urge, different object ;)"

 

Hmmm, är det du kusin Anton ? ;)

 

"Hur kommer det sig att du svänger dig med så svåra ord ?"

 

Svårt att svara på, jag begriper dem inte själv & har väldiga problem att tolka det hela.

 

"Är det för att du är stamkund på dom där brittiska parlamentsledamots-klubbarna ?"

 

Ofan, är jag VIP där också ? Låter ju hmmmm helt ok ;)

 

"Weyland slidade in begreppet, man bör lita mer på honom än på dig :-)"

 

Hmm, ja jag bearbetar dem i vilket fall - jag litar också mer på Wyland än mig - iaf när jag leker promillebacill ;)

 

"Mandrake-Linux är ett sätt att få full kontroll över sin dator"

 

Fin slogan, tror jag såg den på Linux.nu - tänk om det ännu vore sant ?

 

"Windows XP är ett sätt för MS att få full kontroll över någons dator och dennes bankkonto - vilket gud förbjude ;)"

 

Tycker vi startar en debatt kring detta i en ny tråd - det finns mycket att bena upp men Stene´s domedagsinlägg var bara patetiskt.

 

"Hoppas MS begriper att tidigare monopol-anklagelser är lättviktiga jmfrt vad dom nu håller på att ställa till för sig"

 

Nämn något påtagligt som du skulle kunna dra dem inför rätta för vad gäller avtalen som du läst om (som iofs inte existerar)...?

 

"Jag har faktiskt inga som helst Mac-vänliga drag"

 

Du ställer dig bakom en Macoit som angriper saker som han inte har grepp om - jag klassar det som macvänliga drag.

 

"du har en G4 i sovrummet, så vem är vad ?"

 

Som jag mobbar varje dag, vad gör du ?

 

Jag gör ju något konsekvent - köp en Mac & slå den, kom sen tillbaka och säg att du inte har några Mac-vänliga drag.

 

"Klart vi inte vet, det är pre-beta 2 i dagsläget och RC 1 på Office XP, men vi ser tydligt vartåt det barkar(kanske ingen tllfällighet att MS anlitar scientologer som utvecklare, dom har ju en viss vana att binda upp folk)"

 

Bättre än ett gäng felstavande polska svettiga tonåringar som buggfixarpersonal.

 

"Har jag aldrig betvivlat, fast hin himself är mästare på olika skepnader förstås =D"

 

Jupp, morphar upp mig själv varje gång jag går ut - en slags *upgrade* ;)

 

Min namne Patrick Bateman i ´American Psycho´ är jag i ett nötskal ;)

 

"Det var ett skämt. Fast rent objektivt, hela galaxen ? Regerar nu ? Du skämtar också."

 

Jajamen, Win*.* rular hela vägen till Alpha Centauri !

 

"Du skrev "Hon" först, så du har redan fått en regerings-chef ? Och hon är "Maccie" ? Hahahahaha ;)"

 

Hmm, LoL - jag älskar henne trots allt ;)

 

Fast det ligger nog en rätt viktig poäng begravd i det du sa.

 

"Jag får åka på ölhävningskurs i Mars, det gäller att tänka på figuren ;-)"

 

Häng med på en resa till *the-islays* istället, situps och singlemalt är väl ändå bara för vackert - Salute !

 

"Hitintills har MS bara kostat mig pengar, och inte tvärtom, om det på något automagiskt sätt skulle ändra på sig är jag givetvis beredd att tänka om =)"

 

Okidoki - the assimilation has begun !

 

"Alla har något gott i sig - t.o.m dina flickvänner - men det där var ett märkvärdigt lamt försök till smicker ;)"

 

När jag skrev det var hon på dåligt humör och jag är ju innerst inne elak så....why not ? LoL ;)

 

"Hjärtlig Ågren & Kopparslagare !"

 

Jajamen, hjärtklappning och hyperventilation - back at ya ! ;)

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Hej hej!

 

Får jag fråga alla Maccare! Gör ett halvtransparent eller blommigt skal en dator mycket bättre??

 

Själv tycker jag det är :P

 

>> Jonas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Det var inte bara skalet som ändrades - mer processorkraft, mer minne, mer hårddisk, mer minne för grafikkort, CD-RW. Till samma pris som tidigare modeller.

 

Och du kan fortfarande välja en av mina favoritfärger - grå :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...