Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
nixon™

Blommig iMac

Rekommendera Poster

No22

Rätt futuristiskt! Eller hur!

MVH Niklas Nord

:: När tiger springer ur djungeln, springer djungeln ur tigern! ::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Whistler

"Rätt futuristiskt! Eller hur!"

?

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jockesoft

Ja, vad kan man säga, de har lyckats att göra macen ännu fulare än vad den har varit hittils. Slå i hop det med MacOS, ett tråkigare och sämre OS har väl världen aldrig skådat. Hmm, låter inte som en dröm dator precis, om nu macen är en dator, den frågan kvarstår väl att besvara =). Kommentarer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lappri!
Hmm, låter inte som en dröm dator precis, om nu macen är en dator, den frågan kvarstår väl att besvara =). Kommentarer?

Kommentarer är överflödiga, du har helt rätt.

--------------------------------------------------

Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer

Thomas Watson, IBM, 1943

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

"Hmm, låter inte som en dröm dator precis, om nu macen är en dator, den frågan kvarstår väl att besvara =). Kommentarer?"

Inga kommentarer av relevans - Lappri har rätt, bullseye !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Weyland
Blommiga iMacar med CD-brännare i...

Och vad är det som är positivt med det? *lol*

...och GeForce 3 som Maconly

Hehe.. jo, och det kommer juh att hända.. tihi.. *road*

/Weyland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
nixon™
de har lyckats att göra macen ännu fulare än vad den har varit hittils.

Och beiga rektangulära lådor är förstås det snyggaste du vet!

Slå i hop det med MacOS, ett tråkigare och sämre OS har väl världen aldrig skådat

Jösses!! Har du suttit vid en Wintelmaskin ngngång?

/nix

[inlägget ändrat 2001-02-22 18:09:58 av nixon]

[inlägget ändrat 2001-02-22 18:10:30 av nixon]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Weyland
Och beiga rektangulära lådor är förstås det snyggaste du vet!

Nej, min är mattsvart å karins är silvernyanserad - hur ser din ut? Limegrön? Min nästa lär bestå av borstad alu - det är snyggt det... förresten, PM är i plast juh, å "handtagen" gnisslar och fronten buktar hit å dit och ger det värsta budgetintryck jag vart med om, till och med värre än min Amiga1200s originalchassi =]

Jösses!! Har du suttit vid en Wintelmaskin ngngång?

Varje dag, precis som Mac - blir den snabbare dag för dag oxå, på något magiskt sett ;p

/Weyland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
nixon™

"Nej, min är mattsvart å karins är silvernyanserad "

jaha du har målat den själv,blev det fint? eller har du köpt en modern Pc-låda med påklistrade plastdetaljer? Whatever, du har ändå en skarv runt CD:n och lådan och under har du ett hål för ytterligare en enhet som det sitter ett lock för som också skarvar fult mot lådan.

"PM är i plast juh, å "handtagen" gnisslar och fronten buktar hit å dit och ger det värsta budgetintryck jag vart med om"

Av dom ca 100 G4.orna och yosemite jag har sett har ALLA haft en otroligt hög finish. Annat var det på Pc-lådan som jag för ett par år sedan skulle stoppa in en kontakt i, och nitarna gick igenom den tunna plåten på baksidan, så kontakthonan släppte och ramlade in i lådan, blonk.

"Varje dag, precis som Mac - blir den snabbare dag för dag oxå, på något magiskt sett ;p"

Är det därför ni byter datorer ca 3x så ofta som vi Macanvädare gör?

/nix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jockesoft

"Av dom ca 100 G4.orna och yosemite jag har sett har ALLA haft en otroligt hög finish. Annat var det på Pc-lådan som jag för ett par år sedan skulle stoppa in en kontakt i, och nitarna gick igenom den tunna plåten på baksidan, så kontakthonan släppte och ramlade in i lådan, blonk."

När var detta, 1980?

"Jösses!! Har du suttit vid en Wintelmaskin ngngång?"

Nä aldrig, bara 10 timmar om dagen. Med tanke på hur mycket ni macoiter klagar på MS produkter, så tyder väl det om nåt på att ni inte ens provat Windows efter 3.11. Ni borde ju förresten gilla Windows 3.11, det är ju ungefär där MacOS befinner sig i den nuvarande versionen.

"Whatever, du har ändå en skarv runt CD:n och lådan och under har du ett hål för ytterligare en enhet som det sitter ett lock för som också skarvar fult mot lådan."

Mmm, det är ju dumt att kunna bygga ut sin dator och uppgradera efter hand, det är mycket bättre att betala 3 ggr så mycket för sin dator och varken kunna välja OS eller hårdvara.

"Är det därför ni byter datorer ca 3x så ofta som vi Macanvädare gör?"

Nä vi byter så ofta för att det är möjligt att köpa PC datorer till 1/3 av priset som en Mac kostar.

Hmm, det här är ju riktigt kul, ni macoiter tar verkligen illa upp om någon kritiserar mac :).

/Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Magnus Gladh

Fattar inte hur ni kan bråka om utseendet på en datorlåda, den skall ändå gömas under skrivbordet.

Det är ju vad som är i lådan som är intressant inte om det är grå, beige, blommig, plastig, metall eller vad f-n som helst...

Fan det är ju som att diskutera färgen på dina el-ledningar i väggarna, du skiter väl i om det är vita, gula, svart... De skall inte synas bara göra sitt jobb...

DATORN ÄR INGEN MÖBEL, DET ÄR ETT REDSKAP/VERKTYG...

----------------------------------------

- Magnus

- Nemo Saltat Sobrius

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

"jaha du har målat den själv,blev det fint? eller har du köpt en modern Pc-låda med påklistrade plastdetaljer? "

Precis som på Macen kan tillverkarna välja att klistra på lite färgad plast - skillnaden är väl kanske att Apple debitterar några tusen extra för det och kallar det design.

"Whatever, du har ändå en skarv runt CD:n och lådan och under har du ett hål för ytterligare en enhet som det sitter ett lock för som också skarvar fult mot lådan"

?

"Av dom ca 100 G4.orna och yosemite jag har sett har ALLA haft en otroligt hög finish"

Nä.

"Är det därför ni byter datorer ca 3x så ofta som vi Macanvädare gör?"

Nah, vi byter för att vi vill ha snabba *up-to date* maskiner - dessutom kostar våra snabba PC maskiner ungefär hälften av en ekvivalent mac, var inte bitter för att Apple aldrig lanserar något nytt. Jag är tämligen säker på att ni skulle hålla samma frekvens vad gäller inköp som vi om det faktiskt fanns något på Macsidan att köpa.

*Smoke & mirrors is what Cupertino´s all about*.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blekis ®

Whistler,

"Precis som i Linux kan tillverkarna välja att kludda på lite färgade ikoner - skillnaden är väl kanske att MS debitterar några tusen extra & förlusten av din personliga integritet(XP) för det och kallar det design."

"Nah, vi byter dist för att vi vill ha snabba *up-to date* OS - dessutom kostar våra snabba Linux OS mindre än en bråkdel av ett ekvivalent Windows, var inte bitter för att MS sällan lanserar något nytt. Jag är tämligen säker på att ni skulle hålla samma frekvens vad gäller uppdateringar som vi om det faktiskt fanns något på Windowssidan värt att köpa."

***XP blir uppgraderingen ingen köper - "product activation" var en bloat-feature för mycket - var så säker på att Windows fanatiker kommer att vilja ha Win2k på sina nya PC-burkar så länge det är möjligt. Vi andra har ännu lättare att välja Linux hehehe ;-P***

/PaleRider

- för övrigt anser jag att Cupertino bör förstöras !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

"***XP blir uppgraderingen ingen köper - "product activation" var en bloat-feature för mycket - var så säker på att Windows fanatiker kommer att vilja ha Win2k på sina nya PC-burkar så länge det är möjligt. Vi andra har ännu lättare att välja Linux hehehe ;-P***"

Sök hjälp, du håller inte ens låg nivå *troll*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lappri!

c'mon Whistler....Blekis trollade bra där...:-)

eller var det så att sanningen sved till för mycket? ;-)

Thomas Watson, IBM, 1943

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blekis ®

"Sök hjälp, du håller inte ens låg nivå *troll*"

Och din är lägre än lägst, fjant ! Gör det ont när man mosar dig på XP:s svagaste punkt, "feature":n som kan få försäljningen att tvärdö innan den ens har börjat ? Jag säger det igen: "product activation", "product activation", "product activation" o.s.v. - jag tror inte ens du gillar det draget av paranoide Bill som är rädd att mista en ynka femöring, dit lilla ärke-troll ;-PbPb

/PaleRider

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

"Och din är lägre än lägst, fjant ! Gör det ont när man mosar dig på XP:s svagaste punkt"

Du håller så jävla låg nivå att du inte skulle hitta en svag punkt i en blåsa - håll dig till saker du begriper jävla lamer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blekis ®

"Du håller så jävla låg nivå att du inte skulle hitta en svag punkt i en blåsa - håll dig till saker du begriper jävla lamer."

Hahaha, tala om att vara dödligt sårad ;) Så här dåligt har inte Whistler mått någonsin, under en "datorkrigs"-batalj...kan det vara för att han bara är en "mula" från MS-Sverige som huserar på eforum och mao är det enda riktiga *trollet* häromkring ?

/PaleRider

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sten-Erik Björling

"Nah, vi byter för att vi vill ha snabba *up-to date* maskiner - dessutom kostar våra snabba PC maskiner ungefär hälften av en ekvivalent mac, var inte bitter för att Apple aldrig lanserar något nytt. Jag är tämligen säker på att ni skulle hålla samma frekvens vad gäller inköp som vi om det faktiskt fanns något på Macsidan att köpa.

"

Snarare är det väl så att varje uppdatering av windows kostar ca 25-35% i prestanda vilket innebär att datorerna måste uppdateras med både arbetsminne och processorer mm. Och eftersom man inte kan garantera funktionen på denna typ av uppgraderingar så blir det billigare att köpa nytt än installera nödvändiga uppgraderingar. Se bara på prestandatappet mellan win95 och win98 för att inte tala om tappet mellan NT4 och W2K.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whistler

"Hahaha, tala om att vara dödligt sårad ;)"

Har bara en allmänt dålig-humörs dag - men en sak kan jag klargöra för dig - den dagen ett litet Lunixtroll sänker mig i någon form, den dagen lägger jag mig för gott.

"Så här dåligt har inte Whistler mått någonsin, under en "datorkrigs"-batalj"

Du missar en viktig detalj lamer och det är att mitt mående knappast har att göra med ett okunnigt litet troll som låtsas utvärdera saker som han inte begriper - smickra inte dig själv Rektum.

Jag har bara inte tid att leka med dig idag.

"kan det vara för att han bara är en "mula" från MS-Sverige som huserar på eforum och mao är det enda riktiga *trollet* häromkring ?"

Jupp, vet iaf vilken sida jag står på - du saknar konsekvens min lille slagpåse.

Schas nu... jag lovar leka med dig någon annan gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Magnus Gladh

Hmmm... Varför skulle försäljningen tvärdö för "product activation". Är inte det funktionen som gör att man måste få en kod av MS för att få igång sitt program?

Men om man ändå köper programmet så spelar ju det ingen roll... Jag måste fatta noll...

Och om man kopierar det, så finns det redan vägar förbi, till och med Mikrodatorn(tror jag det var) har publicerat ett sätt förbi activeringen...

Det kan inte var lätt att var utan logiskt tänkande...

- Magnus

- Nemo Saltat Sobrius

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Magnus Gladh

Givetviss kommer MAC OS X att kunna köpas på en gamal 60 MHz processor med 16 mb ramminne....

Kanske dags att vakna ur din törnrosa dröm nu...

- Magnus

- Nemo Saltat Sobrius

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blekis ®

BTW, apropå "product activation", märk hur många nöjda kunder Quark har haft pga sin "dongle" I Sverige *Obs" Ironi*

(att förutsätta att kunderna är tjuvar ger liksom inte något sympatiskt intryck samt praktiska bekymmer...tänk om jag skulle behöva låsa upp min inköpta falukorv telefonledes, innan jag kunde slänga den i stekpannan*den liksom fastnar i luften halvvägs*)

/PaleRider

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lappri!

gladh, poängen med att inte tycka om "product activation" är vissa betänkligheter man kan ha om den personliga integriteten, eller rättare sagt; det "storebrorssyndrom" som ms här uppvisar, *det* är logiskt -och sunt, tänkande.

Thomas Watson, IBM, 1943

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...