Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olagligt att sälja...


Matti Kolu

Rekommendera Poster

Matti Kolu

Jag undrar bara om det är olagligt att sälja

 

1. Shareware program på cd.

 

2. Freeware program på cd.

 

Tack, Matti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

1. Nej, om det inte står i dokumentationen eller en annan medföljande fil att du måste ha tillåtelse av programmeraren.

 

2. Nej, om det inte står i dokumentationen eller en annan medföljande fil att du måste ha tillåtelse av programmeraren.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Frågan är väl hur lagligt det blir om man skickar med regkoder/crackfiler och sånt.

 

Faktiskt en intressant fråga tycker jag.

 

Om man lägger det i olika mappar så har man ju inte direkt uppmuntrat till olagligheter tycker jag.

 

Micke

 

People want Information,Information.

 

Är det nån som vet hur det funkar med warez här i Sverige hade det varit skoj om du delade med dig av ditt kunnande.

 

I USA är det tydligen så(efter vad dom själva

påstår i varje fall)att det är fulltlagligt att ha vad man vill på sin PC i 24 timmar bara man själv raderar det sen.Gäller den luddiga lagen här med?

 

Annars är det ju bara att bränna ut allt och sitta som ett fromt lamm vid en husrannsakan eller hur?

 

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Sven Pernils

Visst, du får sälja en CD med bara cracks "om" du har tillstånd från den som har skrivit cracket. Det är nämligen den som har skapat ett program som har rättigheterna till det. Sedan spelar det ingen roll vad programmet gör. Du får däremot inte sälja serienummer till ett visst program.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...