Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudkort för musik?!


ifconfig

Rekommendera Poster

Jag letar efter ett ljudkort med många in/ut portar. Eftersom jag ska använda det till musikredigering. Det är också bra om det är ett externt, som man typ kopplar till usb eller firewire. Och inte allt för dyrt. Mvh Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vilken prisklass det handlar om för dig, men jag ska iaf köpa SB Platinum 5.1...

 

...det har en "Live Drive" som man sätter i en 5,25" drive och i den kan man sen plugga in micar och midi oså...

 

/Eminos

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

kolla www.jam.se

 

Hoontech har hyggliga grejor

 

Inga ljudkort är externa. De må ha en extern patch bay för de olika ut och ingångarna. Mellan denna och kortet sitter i sådana fallnågon typ av kabel som skyfflar data till kortet.

 

Ett av de mest prisvärda korten är Hammerfall (sök själv)med löjligt låg latency. Runt 6000:-

///j

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha analoga eller digitala ingångar? RME-korten är rätt prisvärda (5-6000) Vill du ha firewire eller usb får du räkna med att dubbla priset. Däremot finns det kort med externa anslutnings-boxar (a´la livedrive) för 19´-rack. Är du duktig på elektronik kan du fixa 4ut+8in till ditt sblive, för att sedan använda aps-drivrutiner, vilket ger bättre effekter+8ms(!) latency.

 

På LiveDrive-enheten finns det inga separata line-inångångar som kan användas simultant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...