Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DivX Capture


Aztec

Rekommendera Poster

Hej.

Är det någon som vet om det går att köra capture på en videoingång direkt till DivX format ?

Jag har en ATI All In Wonder 128 med inbyggd TV tuner som jag ibland spelar in program direct på disken. För det mesta använder jag Mpeg2 komprimering men tycker ändå att det blir rätt stora filer. Jag har gjort några försök att använda Adobe Premiere 6.0 med DivX som videokomprimering och mp3 som ljudkomprimering.

Men det enda som händer är att programet krashar.

Finns det något annat program som funkar bättre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att datorn ska hinna med att komprimera filmen i realtid krävs att du har en superfett med snabb dator... tror dock inte att går med en vanlig PC.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp.. det är tyvärr rätt krävande att göra så.. men med en 1GHz borde det gå om du håller dig till en fjärdedel av upplösningen (typ 320x240)... var du nöjd med mpeg2, du får juh konvertera det efterhand.. ;)

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå... Mpeg2 capture funkar bra. Även i rätt stora upplösningar.

Dock inget att rekommendera för klena processorer. Enda nackdelen är att de tar rätt mycket plats på disken. Å andra sidan så är dom ju bra mycket mindre än AVI :)

Konvertering från Mpeg2 till DivX funkar rätt smidigt med hjälp av VirtualDub, har använt det några ggr när jag vill bränna filerna på CD tex.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...