Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa-inlägg-knappen borta


Chakotay

Rekommendera Poster

Ikväll när jag vill posta meddelanden här på eForum, så hänger knappen "Skapa inlägg" dold ur sikte, under skärmkanten. :-(

 

Enda sättet jag kommit på att posta inlägget är att tillfälligt öka skärmupplösningen! Mycket obekvämt! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hej Chakotay,

 

Vilken skärmupplösning kör du, och har problemet funnits tidigare?

 

Mvh,

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmupplösning är 640 x 480 och jag har inte märkt problemet tidigare, men det sammanhänger kanske med att jag troligen inte försökt just "Skriva nytt inlägg" på väldigt länge.

 

Problemet tycks i klartext vara att när jag försöker börja en ny tråd saknas scroll-listknappen; om jag däremot som nu endast ska besvara, uppenbarar sig scroll-listknappen så att jag kan hissa upp skapa-inlägg-knappen.

 

 

------------

 

Hej Chakotay,

 

Vilken skärmupplösning kör du, och har problemet funnits tidigare?

 

Mvh,

/s

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Hej igen, Chakotay,

 

Problemet ligger i det faktum att Eforum är anpassat för högre skärmupplösningar än 640x480. Givetvis kan du ändå använda Eforum med 640x480, men det nya fönstret som poppar upp är så "högt" att det faller utanför skärmytan.

 

Det vi kan göra är att göra fönstret ändringsbart i storlek, och det ser jag till att det händer. Det innebär att du själv får ändra storleken på fönstret för att komma åt knappen.

 

Mvh,

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har motsvarande problem med rutan användarinfo, där knapparna befinner sig till höger utanför bild.

Skärmupplösningen är ställd på High Color 16 bitar och 800x600 bildpunkter.

MVH

/Björn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte upptäcka att något som helst gjorts för att avhjälpa problemet, trots att en vecka gått.

 

Det absolut bästa vore i mitt tycke att ni helt enkelt krympte åsyftade fönstrets höjd - det är ju mest massor med onödig grå "luft" i det!

Och skapa-inlägg-knappen kunde sättas bredvid rutorna för Användarnamn och Lösenord.

 

Alternativ två vore att ni ser till att scollisten på föntrets högra kant fungerar, vilket den gör i besvara-inlägg-fönstret.

 

F.ö. tycker jag texten "Posta inlägget och logga in genom att fylla i dina medlemsuppgifter här nedan:" är knasig, inlägget blir ju inte postat för att man fyller i medlemsuppgifterna.

Istället kunde det efter "Du är inte inloggad just nu." t.ex. stå:

"För att posta inlägget måste du fylla i rutorna och trycka på knappen Skapa inlägget."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag kan inte upptäcka att något som helst gjorts för att avhjälpa problemet, trots att två veckor gått.

 

Det absolut bästa vore i mitt tycke att ni helt enkelt krympte åsyftade fönstrets höjd - det är ju mest massor med onödig grå "luft" i det!

Och skapa-inlägg-knappen kunde sättas bredvid rutorna för Användarnamn och Lösenord.

 

Alternativ två vore att ni ser till att scollisten på föntrets högra kant fungerar, vilket den gör i besvara-inlägg-fönstret.

 

F.ö. tycker jag texten "Posta inlägget och logga in genom att fylla i dina medlemsuppgifter här nedan:" är knasig, inlägget blir ju inte postat för att man fyller i medlemsuppgifterna.

Istället kunde det efter "Du är inte inloggad just nu." t.ex. stå:

"För att posta inlägget måste du fylla i rutorna och trycka på knappen Skapa inlägget."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nu är det i runda slängar 1½ månad sedan jag påpekade buggen först och FORTFARANDE har INGET gjorts åt saken vad jag kan märka!

 

Finns det något trögare och mindre serviceinriktat än IDG? :-(((

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Jodå, visst finns det mindre serviceinriktade företag än IDG.

 

Det går nu att ändra storleken på det popup-fönster som dyker upp när man väljer att besvara ett inlägg.

 

Om du fortfarande tycker att det är för krångligt rekommenderar jag dig att köra en högre skärmupplösning än 640x480.

 

Mvh,

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Simon Johansson

 

Problemet med "Skriv nytt inlägg"-rutan är ÄNNU kvar! :-(

 

Jag hänvisar till mitt föregående inlägg då jag skrev:

 

Det går nu att ändra storleken på det popup-fönster som dyker upp när man väljer att besvara ett inlägg.

 

Om du fortfarande tycker att det är för krångligt rekommenderar jag dig att köra en högre skärmupplösning än 640x480.

 

/s

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt känns det nära omöjligt få relevanta svar från er på IDG. *stönar tungt*

 

När det gäller "det popup-fönster som dyker upp när man väljer att besvara ett inlägg" går det att använda och har alltid gjort vad jag minns.

 

Det är det "popup-fönster som dyker upp när man väljer att" skriva ett NYTT inlägg - rättare sagt starta ny tråd - som inte fungerar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fungerar inte? Även det fönster du pratar om GÅR att ändra storlek på oxå, inga problem alls...?

 

Alternativ två vore att ni ser till att scollisten på föntrets högra kant fungerar, vilket den gör i besvara-inlägg-fönstret.

 

Men det gör den juh i "skriv nytt inlägg"-rutan oxå?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnat ny-tråd-fönstret täcker det skärmbredden till ca 80% och scrollknapp saknas.

På höjden hänger fönstret nedanför såpass att Skapa-inlägg-knappen är oåtkomlig.

 

Igår upptäcke jag av en slump att om fönstret maximeras... då dyker scrollknappen upp.

Jag förmodar att jag inte själv kan få detta fönster att automatiskt öppnas maximerat?

 

Besvara-fönstret öppnas med samma mått som jag först nämnde, men i DET kommer scrollknappen helt automatiskt.

Då tycker jag det borde kunna ordnas så att det funkar även i ny-tråd-fönstret.

 

(Alltsammans iakttaget i IE5.5.)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...