Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En 19" eller en 17" för < 4000 kr?


Martin.HFors

Rekommendera Poster

Skall köpa en ny skärm. Men grubblar över om jag skall köpa en billig 19" skärm eller om jag skall köpa en 17" för högst 4000 kr.

 

Har ni några tips, för och nackdelar på de olika storlekarna samt något tips på en skärm?

 

Jag har kollat på en Samsung SyncMaster 700NF, är det en hyfsad skärm?

 

Jag kommer beställa övriga saker från Datorbutiken.com och JME Data snart så om skärmen finns i någon av deras sortiment underlättar det mycket. :)

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-02-11 12:30:58 av Martin.HFors]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh.. datorbutiken? Jag hoppas du är beredd på att få din skärm som en sen julklapp då ;)

 

Föreslår en billig 19" isf - runt 4000 brukar gå bra... beror på dina behov - om du nödvändigtvis måste ha en skärm utan skuggmask (platt yta, typ trinitron eller diamondtron osv - vafan heter den sorten nu igen? Länkmask?) så är väl en 17" det enda som pengarna räcker till dock..

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på en samsung syncmaster 19" med diamondtron-rör, typ deras budgetversion - nå'n erfarenhet? Jag vet att det är en budgetmodell, den ligger på typ 5700 sist jag kollade - nå'ra erfarenheter?

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Silverek

Jag har en Nokia 446XPro. J*vligt nöjd med den, fast den kostar iofs lite mer. Kör 1600x1200 i 85 Hz (1024x768 i 120 Hz).

Mycket bra inställningsmöjligheter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...