Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Du som har grafik som yrke


DanielHansander

Rekommendera Poster

DanielHansander

Hej!

 

Jag jobbar just nu som programmerare, men har en lite dröm om att börja jobba med grafik vilket är min stora passion.

 

Jag kan Photoshop bra och även Flash. Dessa program skulle jag gärna vilja jobba med.

 

Finns det någon bra skola man kan gå för att bli fullfjädrad i PS och Flash? Jag är 28 år, så ngt gymnasium är alltså inte aktuellt. Hur du gått någon skola och i så fall vilken?

 

Jag undrar vad ni som jobbar med Photoshop gör för ngt i erat jobb. Jag skulle vilja jobba med häftiga tryck (typ CD--omslag) och illustrationer till tidningar och sånt. Det verkar kul.

 

Flash verkar oxå kul om man för göra coola siter och verkligen släppa lös sin kreativitet.

 

Finns det gott om jobb i branschen? Finns det jobb för en duktig Flash5 programmerare/Photoshopartist.

 

Någon som har eget företag och jobbar med programmen ifråga? Går det bra?

 

Skulle vara super om ni kunde svara, eller maila mig på mrsplendid@rocketmail.com

 

Mvh

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vart du bor kan du ju alltid kolla in MacMeckarna (de utbildar i de flesta Grafikprogram både på Mac och PC).

 

Sen brukar Kunskapslyftet ha kurser på distans i flera olika ämnen. Detta brukar vara i samarbete med kommunerna.

 

 

/Petra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...