Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop = ingen nätkontakt ?


Mr.Blue

Rekommendera Poster

Har ett helskummt problem med photoshop. Detta är inget unikt bara för den datorn jag sitter vid utan har hänt på ett flertal datorer. Problemet gäller photoshop 6. Efter att man har suttit och jobbat med det ett tag. Haft ett par filer öppna och så tänker man att ska ta en titt på exv aftonbladet.

 

Hoppsan då. Page canot be found. Kanske kan vara aftonbladets server. Testar sunet. Nehepp. Iget där heller.

 

Av någon mystisk, märklig anledning så bestämmer sig photoshop ibland för att man inte ska ha någon kontakt med omvärlden och kapar av förbindelsen. Vill man ha tillbaka den får man helt enkelt stänga ner ps.

 

Någon som har haft samma problem och finns det isf NÅGON som har en lösning ? Och nej jag tänker inte byta till paintshop pro ;)

 

 

//Jonne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter bekant... det hände mig ofta när jag körde windows 2000. men jag trodde det var på grund av minnesbrist. photoshop 6 kräver ju en hel del.. vilket även win2000 gör... och med den här sunkiga datorn så... i vilket fall funkar det suvve i både win98 och mille.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Minnesbrist. Trodde att en halv gig internminne skulle räcka ;)

 

Måste vara något annat det beror på.

 

 

//Jonne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem, testat på tre datorer med både win 2000 server och Professional.

 

Hade inte det problemet med PS 5.5 (på samma datorer).

 

Verkar tyvärr som om Adobe rört till det lite

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är PS6 och Win2k som orsakar problemet. Adobe jobbar på det..

 

..tillsvidare kan ni gå in å ställa ner minnesallokeringen i photoshop manuellt till typ 25% av internminnet istället för det alldeles för höga standardvärdet - detta löste alla mina problem med att ps6 dödade nätverket och opengl-accelerationen osv osv... ;)

 

/Weyland

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/me sätter Weyland på en hög pedistal och planterar gulliga blommor runt omkring.

 

mao gracias :)

 

 

//Jonne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/me sätter Weyland på en hög pedistal och planterar gulliga blommor runt omkring.

 

Funkade det för dig? ;)

 

/Weyland

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bravo! :)

 

comp.graphics.apps.photoshop är en bra källa till info och frågor förresten.

 

fast trevligast stämning är det på comp.graphics.apps.lightwave såklart =D

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu finns det en uppdate till PS6, detta svarar väl din fråga?!

 

Adobe® Photoshop® 6.0.1 Update for English

for Adobe Photoshop 6.0 for Windows®

 

"- Memory usage behavior is better on all Windows OSes; the network should no longer become unavailable when Photoshop is running."

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju lovande ut. Nu om man bara skulle kunna hitta vart man ska ladda ner denna sjänk från ovan så skulle min dag vara förgylld :)

 

 

//Jonne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Nu hade jag ju tänk mig något utan ziplösen. Typ en officiell release från Adobe.

 

 

//Jonne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen sån fil där tyvärr

det är ingen som har den å kan lägga ut den på nån server??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att adobe "tar bort" en så viktig update.

 

 

//Jonne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag vet då inte om man kan lita på inläggen i denna tråd

 

1. en sån viktig sak borde väl adobe har på sin server...

 

2. vissa som hänvisar till en kinesisk server har inte ens tordas skrivit ut sin mail adress under info på forumet...

 

3 varför sätta lösenord på zipfilen för

 

 

 

Hej å tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med!

 

Jag har läst på diverse ställen på Internet att den länk som fanns på Adobes ftp inte var officiell (och att folk haft problem med uppdateringen som orsakat ominstallation av ett antal Windowsmaskiner), så att tanka hem filer som inte är officiella kan vara farligt. Dels för att Adobe fråntar sig allt ansvar om du sabbar datorn och förlorar all information.

 

Lite tålamod skadar aldrig. Helt klart är ju att Adobe jobbar på en uppdatering av 6:an.

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå't problem är det iaf med uppdateringen, dock har de jag pratat med som kört den blivit av med sina problem utan biverkningar.. it's your call.

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Bugs found, causing Adobe to remove it. 02.27.2001"

 

Jo, det är tydligen att det inte är en officiell uppdate.

Det enda är att, om man har använt sig av den filen, så är det bara att göra en "clean install" när den officiella släpps.

 

Precis som Weyland säger, vet jag om ett antal personer som har kört den, utan några somhelst problem (för tillfället)!!? och även de nämda fixarna fungerar!!

 

 

/Depto

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...