Just nu i M3-nätverket
Jump to content

vad är det här..för os?

Trinity

Recommended Posts

vem kör BeOS?

det måste vara ovanligare än snö i öknen eller?

jag känner ingen som har ens hört talas om det..

;)

[inlägget ändrat 2001-02-05 19:04:59 av Trinity]

[inlägget ändrat 2001-02-05 19:06:21 av Trinity]

Viktor Berglund

Självklart har man hört talas om BeOS! Testade själv BeOS för ett tag sedan men problemet är att det krävs nya drivrutiner till allt....

Därför hade jag problem att få det mesta att fungera. Trevligt gränssnitt men tyvärr inte så anvädbart,inte än i alla fall....vet inte hur framtiden ser ut, finns det någon som vet?

hehe...det var kul o läsa alla inlägg...

(Weyland rocks fett)

...jag har oxå provat BEOS och det var ganska snyggt man kan iaf få det o se snyggt ut...men jag det finns aldeles för lite drivrutiner så räkna inte med att du kommer få din nya brännare eller intärna modem att funka...(det var oxå lätt att avinstalera)...

...BEOS är sött...hehe...

/Eminos

• 3 months later...

BeOS är vackert, sött och upphetsande stabilt. Synd på drivisar bara. men det är ju under utveckling fortfarande :)

//nvrmnd

"Life is just an illusion"

--Okänd

Forget it. BeOS dog definitivt i och med att Apple valde NeXT istället för Be, Inc. Användarbasen är lika med noll. Och Microsoft lär inte vara ett dugg intresserade av BeOS. Däremot har Apple alltid behov av fler skickliga programmerare.

"Life is too short to use anything but a Mac; Windows is just not a human environment." - Roger Ebert, filmkritiker på Chicago Sun-Times

[inlägget ändrat 2001-05-07 15:56:34 av Staffan Kjell]

Jag tycker iofs att beos verkar leva på. Sen det där om NeXT.. dom är TOKDYRA! inte alla har råd med en NeXT.. lite synd..

Sen är det väldigt synd att som slutade tillverka BeBox:en.. den ägde ..

--Okänd

Next slutade tillverka burkar 1993 och Bebox sålde heller inte för fem öre. Vem bryr sig? Det där är gammalt nu.

Bebox med dubbla 603-processorer och "blinkenlites" var cool precis som Next Cube. Men Be är stendött och kommer att köpas upp eller läggas ner.

Next lever däremot vidare i och med att Apple köpte dem och bygger Mac OS X på Next-teknik.

"Life is too short to use anything but a Mac; Windows is just not a human environment." - Roger Ebert, filmkritiker på Chicago Sun-Times

dom lever för mig. samt att jag minns att Mac OS X kör på en bsd-kärna

--Okänd

Men det är väl inte systemet i sig utan vad man kan göra med datorn som är det intressanta? Eller?

Mac OS X bygger på BSD men det är mer avancerat än så. Fast än så länge använder jag 9.1 och NT på mina datorer eftersom X inte är riktigt klart än. Men i juli eller augusti finns det förinstallerat på alla nya Macar.

Angånde prissättningen på Next Cube - läs det här: http://lowendmac.com/backnforth/010507.html

[inlägget ändrat 2001-05-08 16:55:21 av Staffan Kjell]

en dator kan inte göra speciellt mycket utan ett operativsystem, så det har ju en viss roll i det hela.. eller? ;)

Jag kör endast w2k hemma just nu, för att jag inte har hittat nån drivis till Geforce2 för r4.5(.2). Har inte letat speciellt mycket. men det finns till r5.. men jag har inte r5..

--Okänd

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...