Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Powerbook G4

Christian Åhs

Recommended Posts

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Christian,

"Mitt bästa köp eller mitt största misstag. En Powerbook G4 är beställd"

Det är i stunder som denna då man vet att ytterligare en stackars själ har ett ohyggligt lidande framför sig som man gråter i själen. Men det är bättre att ta motgångarna och misslyckandena tidigt i livet eftersom det smärtar mindre och ger en välbehövlig visdom för att i fortsättningen borga för mer mogna överväganden.

Jag ber för dig Christian, håll ut du kommer klara det.

Whistler!

"Det är i stunder som denna då man vet att ytterligare en stackars själ har ett ohyggligt lidande framför sig som man gråter i själen. Men det är bättre att ta motgångarna och misslyckandena tidigt i livet eftersom det smärtar mindre och ger en välbehövlig visdom för att i fortsättningen borga för mer mogna överväganden."

Jag förstod väl att det fanns en vettig förklaring att du pushar så för Windows whistler.

Även du mognar säkert med åren till att bli en förnuftig person...

hälsar obi

Du får nog täcka över den med gladpack för alla kommer att dregla på den.

Jävligt läcker maskin. Hur skulle det någonsin kunna vara ett dåligt köp?

Fast ärligt talat skulle jag vänta med att köpa en Mac tills i juli (eller realistiskt sett augusti) då Mac OS X finns förinstallerat på alla nya Macar.

"Det enda jag vet är att jag ingenting vet." - Sokrates

"Du får nog täcka över den med gladpack för alla kommer att dregla på den"

Herregud, jävlar & satan - menar ni verkligen allvar med att det skulle vara något att avundas över, en trött laptop ?

"Fast ärligt talat skulle jag vänta med att köpa en Mac tills i juli "

Ingen fara, han lär få vänta på den till Aug-Sept om man ska gå efter leveransryktena.

"då Mac OS X finns förinstallerat på alla nya Macar."

Precis som det skulle förra året.

Saffran,

"Saliga äro de enfaldiga, ty de skola se Guds rike."

Om "Guds rike" på minsta möjliga sätt återspeglas av Apple så väljer jag en enkel till helvetet innan du hinner krascha din Mac nästa gång. (Dvs en kvart i runda slängar *riksgenomsnittet för Macar*)

Har NT i burken just nu. Kraschar nästan aldrig men krånglar och lever fan desto mer. Skitsystem.

"Har NT i burken just nu"

Det finns något gott i oss alla.

"Kraschar nästan aldrig men krånglar och lever fan desto mer"

Åsså uppgraderar du till W2K.

"Skitsystem."

I jämförelse med Windows2000, javisst.

Whistler!

"Om "Guds rike" på minsta möjliga sätt återspeglas av Apple så väljer jag en enkel till helvetet innan du hinner krascha din Mac nästa gång."

Som Win-förespråkare är det nog helt i sin ordning att skåda in i sin egen framtid...

/obi

Har W2K på den andra burken. Skitsystem det också. Samma problem som NT4 fast muspekare med skuggning, långsamma animerade menyer och andra tjusiga saker.

"Som Win-förespråkare är det nog helt i sin ordning att skåda in i sin egen framtid"

Och som Appleförespråkare måste det vara svårt när man vet att guds rike kommer sluta existera inom kort tack vare en inkompetent ledning, korkade medarbetare samt totalt grundlurade försökskaniner.

"Har W2K på den andra burken. Skitsystem det också. Samma problem som NT4"

Oki, ett sbk-fel alltså. Bara lugn det går att åtgärda.

Vilken HV rullar din 2000 installation på ?

"långsamma animerade menyer och andra tjusiga saker."

Där ser du, W2K är ju "tjusigt" - finns inte längre en endaste anledning att advokera MacOS/-X

"Sbk-fel... Hi hi, ho ho, he he!"

hmmm, jupp definitivt ett sbk fel.

"Du är en kul kille du, Whitler!"

Jag vet "stafan" alla älskar mig.

"Samma problem som NT4 fast muspekare med skuggning, långsamma animerade menyer och andra tjusiga saker."

Du vet att du kan stänga av den där julgransbelysningen och få det att se ut som NT 4?

Eller är det så att Macoiten i dig jublar när det blinkar och blänker om OS'et? ;-)

----------------------------

Tally-Ho!

"Ok, nog skojat nu, skämtare där. "

Om du upplever samma problem med W2K som med NT och inte vill ta reda på varför så är nog du en roligare kille än jag.

"Måste jobba lite också. Tror jag"

Det här är jobb, kan inte prioriteras nog.

Whistler!

Det är aldrig svårt att vara Appleförespråkare. Det är bara att våga vara sig själv.

Universums ljus skall sprida sig över alla som vågar lita på sin intuition.

Om du vill ta omvägen över helvetet är det ju ett medvetet val men jag tror du kan fixa din upplysning på trevligare sätt.

Om du behöver kjälp så är det bara att be om den.

mvh

obi

Klart att jag vet att man kan stänga av bjäfset.

Urrk, nej för tusan hakar. Jag hatar allt som är animerat. Hoppas verkligen att de flesta eller åtminstone de mest irriterande animationerna går att stänga av i Mac OS X.

Sånt är bara i vägen.

"Klart att jag vet att man kan stänga av bjäfset"

Hähähäh du visste inte det.

"Hoppas verkligen att de flesta eller åtminstone de mest irriterande animationerna går att stänga av i Mac OS X."

I dagsläget går inga funktioner att öppna så det är nog ingen fara.

"Sånt är bara i vägen."

Ja.

Obi,

"Det är aldrig svårt att vara Appleförespråkare. Det är bara att våga vara sig själv."

Nepp, våga vara som alla andra i de där reklamblaskorna Apple ligger bakom, våga tro på att OS X kommer lanseras, våga tro att en 500 Mhz processor skåpar ut en 1,2 Ghz processor, våga tro att ett ATI kort är det ultimata grafikkortet, våga tro att MacOS faktiskt kan benämnas OS, våga tro att det är färgen på plasten som bestämmer prestandan i datorn osv...

"Universums ljus skall sprida sig över alla som vågar lita på sin intuition."

Det är bara taklampan, släck jointen.

"Om du vill ta omvägen över helvetet är det ju ett medvetet val men jag tror du kan fixa din upplysning på trevligare sätt."

Jag väljer nog att stå mitt kast, återigen - väljer ett helvete med viss frihet framför ett guds rike där man ständigt tvingas gå efter Steve Jehova Jobs förnedrande regelbok. Allt man får är undermåligt och man tvingas betala ett för högt pris.

"Om du behöver kjälp så är det bara att be om den."

Är du bra på Audimotorer ?

Whistler.

"Nepp, våga vara som alla andra i de där reklamblaskorna Apple ligger bakom, våga tro på att OS X kommer lanseras, våga tro att en 500 Mhz processor skåpar ut en 1,2 Ghz processor, våga tro att ett ATI kort är det ultimata grafikkortet, våga tro att MacOS faktiskt kan benämnas OS, våga

tro att det är färgen på plasten som bestämmer prestandan i datorn osv..."

Aldrig har du glatt mig så mycket whistler. Du som förespråkare för Mac!

Välkommen in i ljuset.

"Det är bara taklampan, släck jointen."

Ok det är gjort.

"Jag väljer nog att stå mitt kast, återigen - väljer ett helvete med viss frihet framför ett guds rike där man ständigt tvingas gå efter Steve Jehova Jobs förnedrande regelbok. Allt man får är undermåligt och man tvingas betala ett för högt pris."

Hin håle har alltid försökt lura i aningslösa människor att helvetet skulle kunna innebära frihet. Gå inte på det whistler -du kommer att ångra dig.

Priset för stjälens frälsning kan aldrig vara för högt.

" Är du bra på Audimotorer ?"

Tyvärr kommer jag till korta där. Jag har dock en bror som är vass på saabmotorer.

Om du byter dator kan du väl lika gärna byta bil?

obi

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...