Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken är bäst?


znork

Rekommendera Poster

Jag planerar att införskaffa två stycken bärbara windows-burkar till kontoret. Jag har tittat på IBM, Dell, Fujitsu-Siemens. Vi har Fujitsu-burkar sen tidigare förutom jag som skaffade en IBM A20m. Men vilket märke har bäst pris/prestanda/support. Just nu ligger Dell med sin Latitude C600 bra till (SPM-C6000201). Den är utrustad med det som jag vill ha i burken och den har 3 års på platsen service, nästa arbetsdag. Låter som om jag har bestämt mig vilket jag inte har ännu :-) Kan någon här övertyga mig om att jag kan få en bättre burk någon annanstans?

 

/znork

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken som är bäst är kanske att säga för mycket, men de erfarenheter jag har är att Dells burkar är det få som toppar. Nej, jag är inte sponsrad, men en titt på MikroDatorns topplista talar ett tydligt språk. Här på institutionen är de anställda mycket nöjda med sina bärbara Dell, liksom med de stationära. Servicen är dessutom ypperlig, åtminstonde här i Göteborg från ICL. (Fetsmör, eller???)Oavsett om Du väljer Inspiron eller Latitude blir Du säkert nöjd med Dell. Acer och Toshiba har båda modeller som är toppen, allt enligt ett showcase jag var på förra veckan hos en av våra leverantörer. Mitt egna intryck av bådas produkter är gott. Har ni ett biometrikortsystem så har Acers inbyggda läsare!!!

Lycka till ;-) /Mats

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget finns det väl bara en bärbar på marknaden... nya PowerBook G4 Titanium. Men om du vill hålla dig på PC-sidan så har jag mycket bra erfarenhet av IBM. Har en A20p själv som funkar klockrent. Använder faktiskt den mer än min stationära nuförtiden. A20p är väl i och för sig en storleksklass över Latitude C600, så det kan väl vara svårt att göra en direkt jämförelse. Men som sagt, jag är myclet, mycket nöjd med min IBM.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. PowerBook Titanium G4 är bäst och mest prisvärd. Det är världens snabbaste bärbara dator och har den bästa skärmen. 15-tumsskärm i panoramaformat. Vikt 2,4 kg. Driftstid på batteri: över 5 timmar (jämför gärna med en bärbar pc).

 

Kolla på http://www.apple.com/powerbook/

 

På pc-sidan regerar IBMs ThinkPad: snygg, robust, inget smäck. Bra tangentbord och oerhört bra byggkvalitet. Titan så klart.

 

(Det är ett välkänt faktum att Apple-chefen Steve Jobs hade en ThinkPad tidigare - dock inte med någon form av Windows installerat utan NeXTs Openstep för Intel. Nu har han nog en PowerBook G4 skulle jag tro.)

 

Synd att IBM:s burkar är så förbannat dyra. Om IBM sänkte priserna skulle de sopa banan med Dell, Compaq och HP.

 

HPs OmniBook är också bra men alldeles för tunga och klumpiga. En bärbar dator ska väga under 2,5 kilo tycker jag.

 

Om du funderar på en bärbar pc är IBM definitivt ett bra val.

 

Kolla på http://www.pc.ibm.com/us/thinkpad/index.html

 

"Det enda jag vet är att jag ingenting vet." - Sokrates

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...