Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tele2


Lasse3

Rekommendera Poster

Hej

Jag hade under ett par års tid ett Internetkonto hos Tele2, för ett antal år sedan, som jag sedan avstod från att förnya men glömde att radera mina Html filer på servern. Efter att kontot upphört har jag ju ingen åtkomst till mappen på servern.

Jag har ett par gånger försökt få Tele2 att radera innehållet då det fortfarande ligger tillgängligt på webben och är registrerat hos olika sökmotorer.

Första försöket att komma till tals med Tele2 ledde bara till ett nonchalant avvisande av min förfrågan.

Vid andra försöket kom jag så pass långt att jag pratade med en typ på Tele2 som hade mappen och filerna uppe på skärmen, men inte heller denna gång gick det. Det mer eller mindre underförstådda budskapet var att om man inte var Tele2 kund så vidtar man inga åtgärdar på rent pin kiv. Tele2 typen sa att om jag varit Tele2 kund hade det inte varit några problem att trycka på ”delet” knappen.

Min fråga är nu, har Tele2 rätt att publicera mitt material hur som helst utan mitt medgivande?

 

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Du har upphovsrätt på ditt material, oavsett vad ISP'n tror så ska du få förfoga över det hur du vill. Om du då inte vill att det ska vara allmänt tillgängligt längre så borde de ta bort det.

 

Det bästa vore för dig att prata med en advokat, eller kanske först prata med någon chef hos Tele2 och komma överens med dem. Det kan vara något så enkelt som en byråkrat ivägen som behöver en tillsägelse eller ett nytt jobb.

 

Mvh

Glenn

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Ungefär min tanke också, jag har retat mig på de gamla illa fungerande sidorna i flera år när det plötsligt gick upp för mig att upphovsrätten borde vara min.

Man kan kanske rent av kräva ersättning för publiceringen.

 

Lasse

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...