Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad kan man göra?


Totta

Rekommendera Poster

För 2 år sedan började jag ensam skapa en tjänst på nätet som snabbt blev mycket populär. Till dags dato har den haft över 1.2 miljoner lyckade inloggningar och varit omskriven i bland annat aftonbladet, internetguiden, ny teknik osv.

 

I vilket fall som helst så gick jag samman med två andra personer för 13 månader sedan i hopp om att vi tillsammans skulle kunna göra nåt stort av det. Min uppgift var att vidareutveckla och deras var att hitta riskkapital, kunder, skaffa serverhosting, starta ett företag, anställa programmerare osv.

 

Nu 13 månader senare så är ingenting av ovanstående uppfyllt. Inga kunder finns, inget kapital, inget nånting har de åstadkommit. Det enda som har hänt var att när vi började samarbeta så fanns två tjänster på nätet (en med 60.000 registrerade användare och en med 4.000) och nu är bägge avstängda pga att de jag samarbetar med inte skött sina åtaganden.

 

Så jag undrar vad jag har för rätt att häva avtalet och få tillbaka rättigheterna till tjänsterna? I samband med att vi började samarbeta så gick jag med på att dela alla upphovsrättigheter med dem men då var det ju självklart i förutsättning att det skulle ske en motprestation och inte att de presterat 0 och intet i resultat på 13 månader.

 

Jag har lagt fram detta till dem men de hävdar bara att de visst har rätt till tjänsterna eftersom de "försökt" uppfylla sina åtaganden. Jag hävdar att det är resultat som räknas.

 

Vad göra?

MvH

/Thomas 'Totta' Lundgren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...