Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gifar i Photoshop


Carl Hult

Rekommendera Poster

Jag vill göra "rörliga" gifar men jag vet inte hur man gör det. Har testat med såväl Photoshop 4.0.1 och Graphic Converter men har som sagt inte kunnat lista ut hur jag gör.

 

Jag har alltså fyra bilder som jag vill slå ihop till en gif så att det ser ut som om texten i respektive bilder byggs på som i en film. Hur gör jag?

 

/Mvh Carl

 

 

 

********************************************

"Anyone who says he can see through women is missing a lot." - Groucho Marx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Tror inte det funkar med PS 4:an men PS4.5 skeppades med ImageReady och i den kan du göra gif-filmer.

Du kan annars göra bilderna i Photoshop och sedan foga ihop dom till en film i gif-builder.

 

http://download.cnet.com/downloads/0-10215-100-2651340.html?tag=st.dl.10005-103-1.lst-7-1.2651340

 

Hoppas det var till någon hjälp.

 

Micke

 

 

 

 

 

 

"För övrigt vet jag att MS är en sjukdom."

(°¿°)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill göra "rörliga" gifar men jag vet inte hur man gör det. Har testat

med såväl Photoshop 4.0.1 och Graphic Converter men har som sagt inte kunnat lista ut hur jag gör.

 

Jag har alltså fyra bilder som jag vill slå ihop till en gif så att det ser ut som om texten i respektive bilder byggs på som i en film. Hur gör jag?

 

Jag tror att det finns ett program som heter Gif-builder som

är det verktyg som du letar efter

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, GifBuilder fixar det du vill. Väldigt trevligt program. Dessutom ska ImageReady också kunna fixa annimerade giffar.

 

 

/Petra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en uppsjö av sådana program Har du kollat på tillexempel www.download.com eller www10.torget.se/tucows ?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...