Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför fungerar inte min brännare???


Martin Cedergren

Rekommendera Poster

Martin Cedergren

Hej! jag har ett stort problem som innebär att min brännare inte fungerar!! Jag har en HP 7200i som fungerade alldeles utmärkt innan jag bytte moderkort och låda!! Nu står det bara när jag bränner: typ fel i databuffert cd-rommen kunde inte leverera data snabbt nog och ngt mer!! vad ska jag göra för jag vill verkligen att den ska fungera..........Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Byt dina drivrutiner till Busmaster IDE.. Antagligen har du installerat något ifrån CD-skivan som medföljde när du köpte moderkortet eller hur? Aja baja!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Välj system i kontrollpanelen. Gå till enhetshanteraren -> Styrenheter för hårddiskar. Välj busmaster IDE controller. Sedan väljer du att uppdatera drivrutinerna och angesökvägen till CDROMen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Cedergren

Men jag har "via bus master" installerad!!

 

ska jag formatera hårddisken kanske??

MVH Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Jo det är klart att du har Bus Master installerad men du måste byta drivrutinerna till din Bus master.. Att formatera hårddisken hjälper inte. Det enda du kan göra är att byta drivrutiner eller att installera om WIN98 igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Cedergren

Hej. Jag testade det men då sa den att inga andra drivrutiner fanns och att den drivis som var installerad var den bästa! jag har även ominstallerat windows utan resultat!!

 

Kan det vara så att brännaren ska stå på "master"?? den gjorde inte det förrut men maxidata skrev i sitt senaste nummer att man ska ha den som "master"

 

MVH Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Jaha du kan ju alltid prova....

Fast jag tycker att det skulle vara väldigt skumt om det nu visar sig att din brännar börjar funka efter att du har ställt om den som master...

Förresten har du kollat så att du inte har ställt in något galet i BIOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Cedergren

Hej, Vad skulle det kunna vara?? Har du några förslag som jag kna testa??

 

MVH Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...