Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Saknad funktion...och en 'halv-bug'


Coleburn

Rekommendera Poster

Vid en första anblick verkar den nya Eforum designen helt ok. Funktionaliteten ser också ut att vara bra, men såklart finns det saker att kommentera.

 

Det jag saknar mest jämfört med gamla Eforum är att listningen av trådarnas rubriker (med tillhörande 'nya inlägg' flaggor) har försvunnit, och ersatts med en egen sida för trådlistning. Jag tycker, åtminstone innan jag har blivit van med det nya ;-) , att man kunde ha kvar listningen av trådarnas rubriker i den högra kolumnen.

 

En mer irriterande sak är att editeringsfönstret för skapande av inlägg är för litet för sin egen design.

Det finns få saker som är så irriterande som att tvingas scrolla horisontellt, speciellt när det är frågan om endast 1,5 cm större bredd på fönstret för att lösa problemet.

(eller finns det någon inställning att ändra på som jag har missat?)

 

==Coleburn==

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar oxå listningen av trådar till höger om inläggen. Det känns osm att man tappar lite av det spontana klickandet in i nya trådar. Men det kanske är en vanesak...

Fast jag saknar listan... :-)

 

 

Mvh

 

Stefan

 

[inlägget ändrat 2001-01-25 21:56:37 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Listningen med trådarnas rubriker är något som vi kanske ska införa igen, om så pass många användare efterfrågar den. Vi ska genast titta på hur vi ska göra på bästa sätt...

 

Att du behöver scrolla är verkligen inte meningen, vi ska titta på det också, det är en bugg (som vi faktiskt inte ser själva, men vi ska nog lyckas återskapa den ;-))

 

Alla eventuella buggar kommer givetvis att bli fixade, och alla idéer om förändringar till det bättre lyssnar vi självklart mycket lyhört på.

 

Så fortsätt komma med synpunkter så ska ni se att vi kan göra Eforum ännu bättre...

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag redigerade mitt tidigare inlägg i denna tråd (hittade ett stavfel). När jag var klar så tryckte jag Uppdatera och sedan Tillbaka till diskussionen. Då togs jag tillbaka till diskussionen iofs men diskussionen hamnade i popup-fönstret... Är det inte meningen att det fönstret ska stängas?

 

 

Mvh

 

Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Buggen i editeringsfönstret är nu fixad. Tack för tipset.

 

-----------------------------

Erik Junesjö

Tekniskt ansvarig för Eforum

erik.junesjo@idg.se

-----------------------------

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...