Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärm nästan svart på bärbar dator


Cath

Rekommendera Poster

Skärmen har slocknat på min laptop men det gick att se svagt på skärmen när jag lyste med ficklampa. Jag har kunnat öppna allt jag vill ha och sparat det viktigaste på extern hårddisk. Går det att laga? Är det lönt att laga? (Vad kan det kosta?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen har slocknat på min laptop men det gick att se svagt på skärmen när jag lyste med ficklampa. Jag har kunnat öppna allt jag vill ha och sparat det viktigaste på extern hårddisk. Går det att laga? Är det lönt att laga? (Vad kan det kosta?)

 

Beror på datorn, ifall man fixar det själv eller lämnar in den.

 

Vet inte vad en backlight kostar, men 150-500kr tror jag Beroende på model på datorn.

 

kanske 1000kr+ för att lämna in den?

 

Ge oss mer information om dator så kanske någon vet vad det skulle kosta.

 

Det är en del jobb att fixa ifall man ska göra det själv, och då gäller det att man förstår datorer lite.

Här är en lite guide på hur det går till.

http://www.laptoprepair101.com/laptop/2007/12/09/replace-laptop-backlight-ccfl-lamp/

 

som du ser så är det en del grejer man måste plocka bort/sätta ihop.

Mitt tips är att gå till närmaste data kille och be dem fixa det och kolla vad de tar för det.

 

Mvh

F4r33st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

Har samma problem som den som startade tråden. Datorn fungerar som den ska förutom att att skärmen nästan är helt svart. Det fungerar dock att koppla in den till en extern bildskärm(tv:n).

 

Jag hade lagt in datorn i byrån och tog fram den idag igen efter 2-3 månader och då fungerade skärmen i cirka 10 minuter sen var det samma sak igen.

 

Kan det vara något annat än backlight som det är fel på?

 

Mvh Sebastian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...