Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med att koppla in Bluray spalare


m_andreasson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har lite problem med att få min bluray spelare att fungera ihop med min tv.

 

Spelaren är en Samsung Bd C6500 och tv är en Samsung LE40A656.

 

Har kopplat med en hdmi kabel direkt från spelaren till tvn. men hur jag än gör så får jag ingen signal stundvis dycker en ruta upp där det står "mode not supported"

 

Har även testat att koppla den via min reciver men det gick inte heller

 

Någon som har tips på hur jag kan göra?

 

/Micael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har lite problem med att få min bluray spelare att fungera ihop med min tv.

 

Spelaren är en Samsung Bd C6500 och tv är en Samsung LE40A656.

 

Har kopplat med en hdmi kabel direkt från spelaren till tvn. men hur jag än gör så får jag ingen signal stundvis dycker en ruta upp där det står "mode not supported"

 

Har även testat att koppla den via min reciver men det gick inte heller

 

Någon som har tips på hur jag kan göra?

 

/Micael

 

 

Problemet kan vara att din Blueray sender i tex 480i medans tven tar imot 480p. Och inte kan läsa 480i där av "mode not supported" För att ändra detta.. Ehm.. Ja, det är en bra fråga :P Låt mig återkomma efter litte googlande.

 

Edit: Hittade inget, men det borde stå i din lilla bok du fick med spelarn hur du ändrar det där, kolla vad tven tar imot och ändra till det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat alla alla olika sorters upplösning, spelaren står på auto från start men har valt allt som går utan resultat.

 

står tyvärr inget matnyttigt i boken mer än just att det kan vara så att tv:n inte stöder upplösningen, men då jag har försökt med flera olika så borde det inte vara något problem.

 

ska nämna att jag har testat med 3 olika HDMI kablar en är ny (köpt i går) dom andra två är några år gammla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din tv ska klara dessa, så testa att ta någon av dessa.

480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p

 

Och ifall du kan ändra bild Bildfrekvens.

24p, 50p, 60p

 

Testa välj en av dessa och stäng av tven och blueray och sätt på och se ifall något ändras, kolla också på tven ifall den är inställd på nåt, och kanske ändra till det. Har inte riktigt koll på samsung.

 

Kollar in imorn eftermiddag ifall du har lyckats klura ut något.

 

go natt.

Mvh

f4r33st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Efter kontakt med samsung (3ggr) och test i butik där spelaren fungerade, lämnade jag tillbaks den, och köpte en lg istället. fungerade direkt:)

 

Tack för all hjälp

 

/Micael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...