Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fixad - Olika foton, men samma profil


Avicii

Rekommendera Poster

Det är två olika foton kopplade till min profil. Väljer jag att ta bort mitt profilfoto, så försvinner båda. Om jag sedan väljer att ladda upp ett nytt foto, så blir det samma sak igen. Dvs två olika foton. Det jag inte lyckas ta bort, är det svartvita av den gamle. Det andra kan jag byta till andra, men den gamle hänger kvar.

 

post-9397-1290326368,11_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du trycker på den röda Redigera min profil. I vänstra menyn har du då Byt personligt foto och Byt avatarbild.

Det är just där jag väljer "Byt personligt foto" och då blir det 2 olika bilder. Se min bild i förra inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge sedan är det du laddade upp det nya?

Jag vet inte, men det kan tänkas att det finns någon sorts cache på profilsidor så att det tar ett tag innan fotot på profilsidan byts ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge sedan är det du laddade upp det nya?

Det är sedan 23 oktober i år.

Kanske jag skulle radera profilbilden och vara utan några dagar, för att sedan ladda upp en ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju länge sedan, då ska det ju inte vara något cache-problem i alla fall.

 

Eller vänta och se om IDG kan hitta någon anledning, men det kan ju dröja för de är väl rätt upptagna med flytten av Smart till Eforum för närvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller vänta och se om IDG kan hitta någon anledning, men det kan ju dröja för de är väl rätt upptagna med flytten av Smart till Eforum för närvarande.

Tack!

 

 

Problemet löst efter lite "bakom kulisserna" arbete. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...