Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

w32/obfuscated.J


Martin78

Rekommendera Poster

Behöver hjälp... Norman har hittat en trojan (w32/obfuscated.J) i följande fil "C:\Program Files (x86)\Common Files\Wise Installation Wizard\WIS74224F8D4A1748169EDB7BB854DE532C_8_04_25.MSI". Problemet är att Norman inte kan ta bort trojanen, så frågan är hur jag ska göra. Kan jag ta bort hela filen eller får jag då problem med Wise? Hur ska jag annars göra?

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med kan vi ju kontrollera att filen verkligen är skadlig och att det inte är ett falsklarm.

 

Kan du hitta mappen C:\Program Files (x86)\Common Files\Wise Installation Wizard?

I så fall högerklicka på filen WIS74224F8D4A1748169EDB7BB854DE532C_8_04_25.MSI och välj Egenskaper. Vad står det för olika datum på fliken Allmänt?

 

På sidan http://www.virustotal.com trycker du på Bläddra-knappen och klistrar in följande filnamn i rutan, tryck på Öppna och sedan Skicka Fil. Vänta tills resultatet är klart (Närvarande status blir genomförd). Klistra in en länk till resultatet här.

C:\Program Files (x86)\Common Files\Wise Installation Wizard\WIS74224F8D4A1748169EDB7BB854DE532C_8_04_25.MSI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, mappen hittar jag. Under egenskaperna för filen är alla tre datum 20 maj 2009. Filen som Norman säger innehåller Trojanen är av typen "Windows Installer-paket" och är på drygt 40mb, så tyvärr går det inte att ladda upp den till Virustotal...

Kan det vara en fil i paketet som är smittat? Hur gör jag i så fall?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter troligt att du har haft filen i datorn sedan 20 maj 2009 och att det är ett falsklarm av Norman. Så länge du inte installerar filen ställer den i alla fall inte till med någon skada.

 

Skicka upp filen till Norman så får de utreda om det är ett falsklarm eller om filen verkligen är skadlig: http://www.norman.com/support/fp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...