Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dator fel kommer inte in på windows


jonssson16

Rekommendera Poster

Hej

 

har lite problem kommer inte in på min bärbara dator kommer upp lite olika rutor sen startas den om kommer inte in på windows alltså.

 

först när jag startar datorn får jag välja på 2 alternativ se bildenpost-74308-1290280476,44_thumb.jpg

 

när jag sedan trycker på starat windows normalt kommer denna bild upp i någon sekund post-74308-1290280577,96_thumb.jpg sedan startar datorn om.

 

Väljer jag de dom rekomenderar kommer denna bild upppost-74308-1290280647,99_thumb.jpg sen kommer den här post-74308-1290280702,7_thumb.jpg sedan post-74308-1290280773,79_thumb.jpg och jag får också upp dessa allternativpost-74308-1290280831,31_thumb.jpg

 

men vad jag än gör stängs datorn av eller startar om. någon som vet vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du provat att starta datorn i Felsäkert läge?

Tryck F8 upprepade gånger under uppstart av datorn, kommer du nu in i Windows?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

så att välja t.ex Felsäkert läge med nätverk ger samma resultat som tidigare?

Om det är så, så verkar det som systemfiler kan vara skadade.

Har du tillgång till Windows CD?

 

Har du provat följande:

senast fungerande konfiguration resp. system restore, (Systemåterställning),?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de spelar ingen roll vad jag väljer kommer ingen vart ändå. Har bara cd man får med de funkar inte med den va? Var får man tag i en annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skämta bara har inte alls rätt skiva såg jag nu när jag läser instrutionsboken så finns det ingen sådan cd med de skulle man gjort själv men de har jag naturligtvis inte gjort. Men nu läser jag att man ska trycka f11 istället får se vad som händer men någon som vet om man kan få tag på någon skiva ändå har en hp pavilion dator?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köpa en återställningsskiva (recovery) från HP.

 

Det varierar mellan olika datormodeller vilka funktioner som finns när man kör igång "recovery" via tangent. I en del dator finns bara total återställning till leveransskick och då kommer datorn att se ut precis som vid leverans utan några av dina egna filer.

 

Du kan se om http://www.alltomwindows.se/forum/index.php/topic/21771-raedda-data-med-puppy-linux/ hjälper dig att rädda dina viktiga filer (bilder, favoriter, mejl etc) först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du bränner Puppy på en CD-skiva (eller lägger på ett USB-minne) som du sedan startar datorn från. Då behöver inte Windows fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Kapar tråden lite för jag har stött på exakt samma problem, hoppas det är ok:)

Enda skillnaden är att jag sitter på en gammal LG laptop.

När jag trycker på F11 så finns ett alternativ som heter "Full recovery without format, Recover factory default without deleting user´s data", frågan är, räknas min mail som "user´s data"? Jag har nämligen en del viktiga mail jag inte vill förlora.

 

Stort tack på förhand!

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är meningen att de ska göra det, men jag skulle ju kopiera dem till något annat ställe för säkerhets skull ändå (man kan ju aldrig vara säker på vad som händer i en dator känns det som).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Det blev dock så att jag använde Ultimatebootcd istället och klonade hela disken till en extern usb disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...