Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Synkronisera bokmärken mellan olika webbläsare på samma dator

Mikael63

Recommended Posts

Har precis kört AM-Deadlink och sanerat mina bokmärken i Opera, Chrome och Firefox.

Tänkte det vore bra om det fanns ett program där man kunde "dra & släpp" mellan de olika webbläsarnas bokmärken.

Alltså inte att synka bokmärken mellan olika datorer, eller att bara exportera från ex. Firefox & importera i ex. Opera. (och sedan omvänt med dubletter som följd..)

Ett smart program där jag med några enkla steg kan organisera mina bokmärken, mellan mina webbläsare, önskas således...

Nja.. inte riktigt som jag tänkt mig..

Del.icio.us skulle kräva ytterligare en inloggning/registrering..

Google har jag ju konto hos så det såg ju lovande men allt med namn som "Toolbar" är jag lite allergisk mot.. nåja jag prövade men inte såg jag någon funktionalitet med den i FF4.0. (?)

Med Opera så stod det att Google toolbar inte funkade med Opera..

Funderar om jag ska ta mig tid och se om de tre webläsarna har något gemensamt vad gäller export (och import).

Nu har jag kollat mera i "ämnet" och kan konstatera att det inte finns bra verktyg för detta.

Programmen Link Commander, Transmute och BookmarkBridge försöker visserligen att slå samman bokmärken men lyckas inget vidare.

AM-deadlink är bra på att upptäcka dubletter men inte dubletter av mappar...

• 2 months later...

För den intresserade så kan jag nu informera att jag lagt ner åtskilliga timmar där jag fört anteckningar (ja de blev nog en hel uppsats). Har vänt och vridit på detta testat Transmute Pro ett med ett flertal inställningar. Sämst, eller värst, går det med bokmärken från Opera.

Nåväl, jag fick släppa detta och helt enkelt lägga över alla bokmärken, från mina webläsare hemma & på jobbet till Google Bookmarks (jag har ju redan ett Googlekonto så..)

Funkar faktiskt bra, efter lite putsning. Google Anteckningar fungerade som ett verktyg (ex. radera många bokmärken samtidigt)

Lite fundersam blir man dock.. till Chrome finns ingen Google Toolbar.

Nåja, den behövdes bara i FF för själva "överföringen".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...