Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utländska kontantkort?


.M

Rekommendera Poster

Jag har bokat en resa till London för en kortare semester. Då min mobil är ganska praktisk att slå upp saker på, typ t-bana och saker man kan göra, så tänkte jag ta med den. Men för att slippa bli ruinerad på datatrafikkostnader, så tänkte jag undra. kan man köpa ett engelskt kontantkort med surfmöjligheter tror ni? Och är det jättedyrt och krångligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bokat en resa till London för en kortare semester. Då min mobil är ganska praktisk att slå upp saker på, typ t-bana och saker man kan göra, så tänkte jag ta med den. Men för att slippa bli ruinerad på datatrafikkostnader, så tänkte jag undra. kan man köpa ett engelskt kontantkort med surfmöjligheter tror ni? Och är det jättedyrt och krångligt?

 

 

 

Kollade lite med kontakter i UK, säger att Orange är typ billigast.

 

pay as you go

 

  • £1 bundle, for all day mobile internet access
  • £2.00 daily capped rate, so you never pay more than this a day
  • £5 for 250MB internet access for one month

Deras hemsida är

http://www2.orange.co.uk/servlet/Satellite?pagename=OUKPersonal&c=OUKService&t=Service&cid=1096023564458&tab=2&mid=1137070320205

 

Ifall du vill söka lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var någon tidning för ett tag sedan (veckor/månader), som hade en större artikel ang. mobilsurf och kontantkort i flera europeiska länder och vad som var billigast och bäst samt vilket kort man inte skulle ta, för en svensk turist.

 

Nu när jag försöker att leta fram den artikeln så är det tji.

Kommer ju inte heller ihåg om det var någon av morgontidningarna, kvällspressen eller var jag läste det.

 

Men du kanske har bättre tur med googlandet...

 

Jag var i London-Weybridge på McLaren/Mercedes uppvisning för nästan ett år sedan och pundkursen var bra då. Mobilsurfade aldrig, men hotellets wifi-spot i Kensington var ju rent skrattretande långsam. Knappt mer än styrfart. Att öppna första sidan på AB var väl likvärdigt med att beställa och dricka ur 2 Pint. It-infrastrukturen och kvaliteten på tjänster och hastigheter ligger nog efter Sverige i det avseendet.

Samma i Italien-Milano förresten. Var där i höstas på Monza-F1 och lika illa på hotellet i centrala Milano också. Det var så dålig fart på hotellets wifi, så jag lade ned det.

Det hade nog gått snabbare med ett 56K modem...;)

Hittade däremot hur många öppna trådlösa nätverk som helst från hotellrummet, så jag använde ett av dessa...

Mvh

 

[Edit] Om du tar med dig ett USB-minne till England, så se till att du inte har krypterat detta och lämnat kryptonyckeln/koden hemma, för då kanske du inte får lämna landet. Ny terrorlag i England ang. krypterade minnen och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...