Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype - Så andra kan höra mitt bakrundsmusik.


Edge980

Rekommendera Poster

Hej! hur gör jag så att dom jag pratar på skype kan höra min bakrundsmusik eller ljudeffekter. måste jag behöva ta micken mot hörlurarna? eller kan man aktivera någon funktion?

 

/En till fråga? vad har dom gjort med 118004664411 (Skype-Busringning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget enkelt och smart sätt att göra det så vitt jag vet.

Men ifall du går in på windows kontrollpanelen, ljud och därefter fliken inspelning så kan du inaktivera din mikrofon och därefter aktivera "Stereo Mix" (du måste högerklicka och trycka på "visa inaktiverade enheter" för att kunna se Stereo Mix) så ska dina kompisar kunna höra över skype det du gör på din dator utan några förluster i ljudkvalité.

Nackdelen är dock att du inte längre kan prata med dina kompisar genom micen plus att skype antagligen kräver omstart efter var gång du ändrar i kontrollpanelen vilka ljudenheter som ska användas.

 

/Oliver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget enkelt och smart sätt att göra det så vitt jag vet.

Men ifall du går in på windows kontrollpanelen, ljud och därefter fliken inspelning så kan du inaktivera din mikrofon och därefter aktivera "Stereo Mix" (du måste högerklicka och trycka på "visa inaktiverade enheter" för att kunna se Stereo Mix) så ska dina kompisar kunna höra över skype det du gör på din dator utan några förluster i ljudkvalité.

Nackdelen är dock att du inte längre kan prata med dina kompisar genom micen plus att skype antagligen kräver omstart efter var gång du ändrar i kontrollpanelen vilka ljudenheter som ska användas.

 

/Oliver

Jag har Windows 7, jag hittar inte Stereo mix??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...