Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återfall


Shiro

Rekommendera Poster

Problemet med att det inte går att skicka mail till en specifik adress har nu återkommit. Det är en adress med .us Adressen är det inget fel på eftersom den även går att kopiera och använda i annat epostprogram än Thunderbird. Endast TB säger att det är en okänd mottagare.

 

Blir så himla trött på det här som händer just i TB och bara där. :thumbsdown:

Vad är det som är så himla speciellt med detta epostprogram. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att det inte går att skicka mail till en specifik adress har nu återkommit. Det är en adress med .us Adressen är det inget fel på eftersom den även går att kopiera och använda i annat epostprogram än Thunderbird. Endast TB säger att det är en okänd mottagare.

 

Blir så himla trött på det här som händer just i TB och bara där. :thumbsdown:

Vad är det som är så himla speciellt med detta epostprogram. :angry:

 

Funderar på en sak till..

En släkting hade en adress som hette typ fam.fornamnefternamn.@telia.com

 

Det gick inte att skicka till den adressen, då var det nog OE i någon version.

 

Alltså här var det .@ som var boven. Kan det vara så att förutom .us så är det annat som inte godkänns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skumma är att det inte går att skicka i följande fall:

1. Svara på mailet

2. Vidarebefordra

3. Lägga in adressen från adressboken

4. Skriva in adressen

 

Om jag däremot kopierar adressen i Thunderbird från

A: adressboken eller från

B:Mailet

och klistrar in till ett annat epostprogram så fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skumma är att det inte går att skicka i följande fall:

1. Svara på mailet

2. Vidarebefordra

3. Lägga in adressen från adressboken

4. Skriva in adressen

 

Om jag däremot kopierar adressen i Thunderbird från

A: adressboken eller från

B:Mailet

och klistrar in till ett annat epostprogram så fungerar det.

Jo, att Tb inte gillar adressen har vi ju förstått. Då återstår ju VAD det är som Tb inte gillar. Att det är den enda adressen med .us behöver ju faktiskt inte bero på just .us, utan kanske något annat. Du hade ju tidigare samma bekymmer med andra adresser än .us.

 

Jag vet inte vilka kriterier som ska vara uppfyllda, eller var man hittar dem, för att Tb ska anse adressen som giltig.

Men jag tänkte det skulle underlätta om man ex. med säkerhet kunde fastslå att det ÄR .us som ogillas och inte något annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en koll av detta. Jag har nämligen också en adress med .us och när jag skickar till den ser allt ut att gå bra. Inget meddelande med okänd adress och en koll i "skickat" ligger brevet MEN det kommer inte fram. Det är alltså något med .us vad det nu kan vara. Som tidigare fungerar det om jag anvämder annat epostprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en koll av detta. Jag har nämligen också en adress med .us och när jag skickar till den ser allt ut att gå bra. Inget meddelande med okänd adress och en koll i "skickat" ligger brevet MEN det kommer inte fram. Det är alltså något med .us vad det nu kan vara. Som tidigare fungerar det om jag anvämder annat epostprogram

 

Gjorde en koll av detta? Av vad?

 

Om det hamnat i Skickat men inte kommer fram så kan det ju vara något i mottagaränden. Ja, det fungerar med andra e-postklienter, men det kan ju ändå vara i andra änden som brev skickade med Tb inte godkänns.

Studsar brevet tillbaks?

 

Kan mottagaren ta emot brev från andra avsändare med Tb som klient?

 

Har du ingen kompis, som också använder Tb, som du kan anförtro adressen åt och be denne skicka ett testbrev?

 

Säger Felkonsolen något avvikande från andra brev (till andra adresser)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en koll av detta? Av vad?

 

Om det hamnat i Skickat men inte kommer fram så kan det ju vara något i mottagaränden. Ja, det fungerar med andra e-postklienter, men det kan ju ändå vara i andra änden som brev skickade med Tb inte godkänns.

Studsar brevet tillbaks?

 

Kan mottagaren ta emot brev från andra avsändare med Tb som klient?

 

Har du ingen kompis, som också använder Tb, som du kan anförtro adressen åt och be denne skicka ett testbrev?

 

Säger Felkonsolen något avvikande från andra brev (till andra adresser)?

Som svar på frågorna kan jag säga att mailet inte studsar tillbaka så man vet ju inte om mottagaren har fått något mail.

Nu kunde jag ju skicka till mig själv och därmed konstatera att mailet inte kom fram.

 

Andra adresser går att skicka till så något meddelande i felkonsolen finns inte.

 

Nu till den glada nyheten. Jag har nämligen hittat felet som resulterade i dessa konstigheter.

 

I just det kontot som konstrade fanns ett blanksteg framför min epostadress. Det var ganska svårt att upptäcka eftersom det är osynligt.

Jag tror att något filter i USA blockerade mina mail eftersom det tolkade avsändaradressen som "skum".

 

Efter att ha raderat detta blanksteg fungerar det nu att skicka mail till .us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...