Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Handsfree problem


gmats

Rekommendera Poster

Hej Jag har ett problem men min handsfree till mobilen.

När det ringer eller jag ringer så hörs inte jag när jag pratar, däremot hör jag utan problem den i andra änden. Jag har försökt med två olika bluetoothenheter till min mobil och det är lika på båda.

Provade en av enheterna på brorsans mobil och där fungerade den utan problem.

Min mobil är en nokia 5800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kvarstår problemet om du stänger av och startar om mobilen?

 

Jag har av och till ett liknande problem med min E/// C702 och blåtand headset, fast där hörs jag men jag kan inte höra motparten. Omstart av telefonen verkar "reseta" något, för sedan brukar det funka ett bra tag igen. Och det är bara när jag har blåtand aktiverat som det ibland blir såhär.

Tror själv att det är en dålig kontakt/krets som orsakar problemet, antingen i telefonen eller i handsfree setet, eftersom det startade för bara någon månad sedan. Borde ha testat ett annat headset egentligen.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju till 100% ett telefonproblem eftersom det fungerade på brorsans mobil, och jag har ju som sagt testat två olika enheter.

Jag har stängt av och på telefonen otaliga gånger och jag har tagit bort och anslutit om enheten flera ggr oxå.

Kan det vara nån inställning i min telefon som gör att inte jag kan prata via handsfree.

Den ansluter iofs enheten som headset om det nu kan ha nån betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju till 100% ett telefonproblem eftersom det fungerade på brorsans mobil, och jag har ju som sagt testat två olika enheter.

Jag har stängt av och på telefonen otaliga gånger och jag har tagit bort och anslutit om enheten flera ggr oxå.

Kan det vara nån inställning i min telefon som gör att inte jag kan prata via handsfree.

Den ansluter iofs enheten som headset om det nu kan ha nån betydelse.

 

är det Bluetooth eller trådbunden?

 

Ifall det är Bluetooth.. kanske uppgradera mobilen.

 

Ifall den är trådbunden, så brukar nokia ha problemet att kontakten är dålig på telefonen.

Kolla så det inte är skit som täcker kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är luetooth jag pratar om,

och telefonen ska ha dom nyaste uppdateringarna.

 

testa och återställ telefonen, och sen ladda ner senaste uppdateringen. så kanske buggen släpper, annars lämna in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...