Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator till TV trådlöst


*VERA*

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har köpt en ny TV, en SONY BRAVIA KDL46nx700 med inbyggt trådlöst nätverk. Har fått den att hitta datorn, så jag kan se bilder osv som finns lagrade på datorn.

 

Nu har jag laddat hem ett tilläggsprogram för IE som heter "PC till TV". Då kan jag högerklicka på datorn o får då fram alternativet PC till TV. Vill streama tex SVTplay till TV.n.

 

Men det fungerar inte :( På TV:n står det "innehåll ej tillgängligt", så nån kontakt finns det ju.... Nån som har någon erfarenhet av detta?

 

mvh Vera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har köpt en ny TV, en SONY BRAVIA KDL46nx700 med inbyggt trådlöst nätverk. Har fått den att hitta datorn, så jag kan se bilder osv som finns lagrade på datorn.

 

Nu har jag laddat hem ett tilläggsprogram för IE som heter "PC till TV". Då kan jag högerklicka på datorn o får då fram alternativet PC till TV. Vill streama tex SVTplay till TV.n.

 

Men det fungerar inte :( På TV:n står det "innehåll ej tillgängligt", så nån kontakt finns det ju.... Nån som har någon erfarenhet av detta?

 

mvh Vera

 

 

Inte så insatt, men försökte söka lite på nätet.

 

Ingen som riktigt hade det här problemet. Men efter jag hade kollat upp tven så stod det.

"Inbyggd Wi-Fi® – anslut enkelt till ditt trådlösa hemnätverk utan fula sladdar "

 

kan det betyda att du behöver koppla in den i routern kanske? och på så sätt få se videos på internet?

 

och detta stod där också

 

"BRAVIA Internet Video – anslut tv:n direkt till Internet och kom åt onlinetjänster, strömma video i helskärm och titta på program du missat via tjänsten för tidsförskjuten visning av program, ""webb-tv"" (tillgängligh. varierar mellan olika länder)"

 

Hoppas det hjälper

 

Med Vänliga Hälsningar

F4r33st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...