Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta operatör


lg

Rekommendera Poster

Jag använder i dagsläget Universal Telecom som min mobiloperatör men är inte helt nöjd med deras erbjudande.

 

Framförallt är det tre saker där jag tycker de brister:

 

1. De erbjuder ingen lightversion av sitt dataabonnemang. Man måste betala 159:-/månad och får då obegränsat med trafik. Jag använder i allmänhet bara några tiotals MB (huvudsakligen för Google Reader) per månad. Jag gillar Telenors modell med obegränsad trafik men med hastighetsbegränsning. Jag skulle vara väldigt nöjd med 384 kB/s (= billigt) för mina ändamål.

 

2. Inte något sms-paket. Jag skulle gärna betala några tior/månad för att kunna skicka i stort sett obegränsat med sms (dvs ett par tusen sms/månad). Något sådant finns inte hos UVTC utan sms:en kostar ≈ 50 öre styck.

 

3. Sedan de bytter fysiskt nät från Telenor till Tele2 kan man inte längre använda premium-sms (läs: SL-biljetter). Idiotiskt! Jag använder det inte särskilt ofta men när jag behöver det är det smidigt med mobilen.

 

Andra trevliga erbjudanden skulle vara om man kunde slippa uppkopplingsavgifter resp ha tvillingkort. Finns det någon operatör som skippat uppkopplingsavgifterna?

 

I grund och botten gillar jag UVTC och deras modell med hyfsat låga priser och inte massa tjafs med tidsgränser, instängning av kunderna, försök att profitera på nätverkseffekter osv men avsaknaden av 1-3 ovan är ett problem för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en titt på

http://www.telepriskollen.se/Startsida.aspx

Startavgifter har väl alla operatörer vill jag tro. Ivartfall de abb som är vettigt prissatta. Går du upp till abb med fria timmar tal är det en annan sak givetvis.

 

Tele2 kör jag med och är nöjd... men troligen passar inte min användning in på din.

Men ett Snackisabb hos Tele2 + datapaket kan du få för 49kr/månad för abbet och 29 till 129 kr för surf beroende på behov.

Skicka du massor med SMS (kostar 19 öre annars) kan du köpa paket med fria SMS för 69/89 kr per månad..

 

Som exempel. Det är tyvärr en djungel att jämföra priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som exempel. Det är tyvärr en djungel att jämföra priser.

 

Jag vet, och därför är jag inte ute efter den som är billigast på telepriskollen utan efter den som har vettigast prismodell med minst antal villkor. Universal har varit bra på den punkten seden 2002 när jag porterade mitt dåvarande Comviqabonnemang. Tyvärr erbjuder de inte de paket jag gärna vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara svårt att hitta ett som passar en själv, vi har alla så olika användningssätt/behov , kör själv med Telia, som passar mig bra, Comviq kan jag inte ha, för dålig täckning där jag bor, och det handlar ju om att anpassa efter hur man använder sin telefon, hur täckningen är, surfar man mycket så att 3G är det naturliga valet, hur mycket sms´ar man osv...kan vara mycket att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...