Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP2133


gump

Rekommendera Poster

Efter en virusrensning dog datorn, vad göra? Någon som har ett förslag var man ska börja. Har kopplat den till en annan skärm, men inget resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för symptom efter att datorn havererade?

 

Jag har för mig att det var precis en sådan dator jag hade. Och den "hoppade upp sitt eget arsle och dog" en dag. Och det visade sig vara ett känt problem. Just den datorn totaldör närsomhelst utan varning. Det är ett problem med värmen och moderkortet. HP var dock jättesnabba att komma och hämta datorn för reparation efter att man berättat vilket dator det var och vad som hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du backup?

Om ja - formatera om och installera om operativet. Enklast.

 

Om nej - jobbigt. Två alternativ

a) Skapa en backup och gå till ja. Två sätt finns om du inte får igång datorn

1:Ladda in operativ via CD-spelare (eller USB om datorn klarar det) och starta upp från detta och kopiera data till extern disk. Ultmate Boot CD, Hirens Boot CD eller någon Live CD med Linus (Ubuntu exempelvis)

2: Plocka ur disken ur datorn, anslut i annan dator och kopiera

 

b ) alternativt, har du räddningsdisk för Windows (antar Windows)? Kör denna? Eller kör installationskivan och välj reparera.

 

Men enklast är om du kan blåsa ut allt och börja om från början. Oftast är det enklast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för symptom efter att datorn havererade?

 

Jag har för mig att det var precis en sådan dator jag hade. Och den "hoppade upp sitt eget arsle och dog" en dag. Och det visade sig vara ett känt problem. Just den datorn totaldör närsomhelst utan varning. Det är ett problem med värmen och moderkortet. HP var dock jättesnabba att komma och hämta datorn för reparation efter att man berättat vilket dator det var och vad som hänt.

 

Tack för tipset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...