Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla utom en dator delar inte filer


totte92

Rekommendera Poster

hej, jag har 3 datorer som är anslutna till samma router. 2 XP och en Windows 7. Problemet att den ena XP:datorn vill inte kommunicera med Windows 7 datorn och tvärt om (se bilden)

 

problemfx.th.png

 

Alla små detaljer som NetBIOS, TCP/IP, brandväggar, säkerhetsprinciper, fil- och skrivardelning, arbetsgrupp etc. är fixat. Men ändå får jag det här meddelandet

 

Dela%20ut_Natverkssokvag%20hittas%20ej.gif

 

Vad tror ni det beror på? jag kan ju dela filer med den andra XP datorn samt att det går att se datorerna på "Mina nätverksplatser men när man klickar på dom får man meddelandet som på bilden, skumt" :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, jag har 3 datorer som är anslutna till samma router. 2 XP och en Windows 7. Problemet att den ena XP:datorn vill inte kommunicera med Windows 7 datorn och tvärt om (se bilden)

 

problemfx.th.png

 

Alla små detaljer som NetBIOS, TCP/IP, brandväggar, säkerhetsprinciper, fil- och skrivardelning, arbetsgrupp etc. är fixat. Men ändå får jag det här meddelandet

 

Dela%20ut_Natverkssokvag%20hittas%20ej.gif

 

Vad tror ni det beror på? jag kan ju dela filer med den andra XP datorn samt att det går att se datorerna på "Mina nätverksplatser men när man klickar på dom får man meddelandet som på bilden, skumt" :mellow:

 

 

Kan du pinga (kommandopropmten) "Test-2"? Det namnet stämmer inte överens med datorerna i bilden? Du måste ha en fungerande namnupplösning om du skall kunna nå via namn. Vill du testa utan namnupplösning kan du försöka nå \\IP-address\share

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...