Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget av programmen i CS3 går att insstallera


Ingen annan

Rekommendera Poster

Har ägt ärligt inköpta kopior av Ph5, Ph7, CS, CS2 och CS3. Har nu avinstallerat CS3 för att installera det på en nyinköpt dator med 64-bittars Win 7 pro. Efter mindre än en minut så får jag upp en skärm som upplyser om att 9 komponenter inte kunde installeras. (däribland Photoshop). Acrobat 8 Pro, påstås vara installerat, men det fungerar inte.

 

Har varit i kontakt med Adobe men CS3 ingår inte längre i några serviceåtaganden. På min fråga om alternativen var att köpa nya program eller köra på den gamla datorn, så blev svaret Ja!

 

Har ni, ute i verkligheten, några andra förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Kör du med administratörsrättigheter under installationen?

Klarar CS3 att köra på Windows 7 64-bit?

Har du provat med kompatibilitetsläge när du installerar?

Har du tillräckligt med diskutrymme?

 

Prova att avinstallera allt genom att ladda hem och köra detta avinstallations script från Adobe. Det rensar ut CS5 utvärderingsversioner, men du kan även välja tidigare installerade versioner tex CS3, CS4. Sedan ominstallerar du CS3 igen. Men innan du börjar så skall man köra vanliga avinstallations proceduren via lägg till/ta bort program i kontrollpanelen. Följ anvisningarna noga. Adobe CS5 Cleaner Tool

 

Funkar det fortfarande inte så kan du prova med att hämta hem och köra Adobe Support Advisor

Den går igenom installations-loggfilerna av misslyckade installationer av Adobe CS3, CS4 och CS5.

Här kan du kan se lite mer detaljer om vad som inte funkar utifrån loggfilerna:

Troubleshoot installation with install logs | CS3, CS4

 

Här finns också hjälp Error: "Some problems occurred during installation," "Component install failed,"

 

Ja det är vad jag kan komma på nu och det vore bra att få veta vad loggfilerna visar.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Flyfisherman!

Kör du med administratörsrättigheter under installationen? ja!

Klarar CS3 att köra på Windows 7 64-bit? Ja, tydligen!

Har du provat med kompatibilitetsläge när du installerar? Nej!

Har du tillräckligt med diskutrymme? Ja massor!

Läste ditt svar och provade följande:

 

Valde på CS3 skivan, att avinstallera det som installerats under mina försök.

Startade därefter installationen. Efter ca 20 minuter efterfrågades en Vistafil, "AdobePDF.dll".

Hittade en AdobePDFL.dll på min frus Vista-dator. Tog bort "L" på filnamnet och lämnade filen till installationsprogrammet, som accepterade filen och fortsatte installationen. Installationen av alla komponenter i CS3 verkar ha lyckats!

Har även aktiverat produkten hos Adobe.

 

Tack för ideen du pekade på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Kul att allt funkade.

När allt kommer omkring, så är det egentligen ingen höjdare att köra grafikintensiva program såsom foto/film redigering i kompabilitetsläge i Windows 7. Det drar ned på prestandan och kan ge kvalitetsproblem med projektet man håller på med.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...