Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sälja Bärbar dator


LiHnuZ

Rekommendera Poster

hej jag skulle vilja veta hur mycket man kan sälja en bra bärbar dator för det är en packard bell EasyNote TJ61 som jag tycker är grymt bra dator men har en liten repa på skärmen så mkt tacksam för alla svar :) Info:

 

AMD Athlon 64 x2 ql-64

15.6" HD LED LCD

320 GB HDD

4 GB Memory

DVD-Super Multi DL drive

Webcam

Multi-in-1 card reader

ATI RADEON HD 4570 512 MB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla priserna för liknande datorer på

http://www.blocket.se

och de legat inne i 2 veckor eller mer är priset för högt

 

och en sak till det är ju som sagt en liten spricka i skärmen så vet du hur mycket priset går ner då eller vet du hur man kan laga det ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt beror på hur svår repa det är i skärmen.

 

 

 

 

En ny skärm är väldigt dyr att reparera här i Sverige ifall man lämnar in den. Ifall de måste byta skräm så kan det kosta 3000-5000kr. 

 

En ny skärm kostar runt 1500-2500kr på hemsidor och då får man den hemskickad och då måste man göra allt arbete själv.

 

ifall man går till en elektronik affär så kanske man kan få ett baganat/demo ex för 1000kr. 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för svaret men vad skulle ni börja med för pris om ni skulle sälja en dator som har den prestandan men med en liten spricka som är ca 0.5-1 cm längst upp på skärmen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för svaret men vad skulle ni börja med för pris om ni skulle sälja en dator som har den prestandan men med en liten spricka som är ca 0.5-1 cm längst upp på skärmen ?

 

Svårt att säga, många kan vara petiga med sånt, men jag kör med bärbar dator, och min skräm är död, och kör med 2 externa. Min dator var värd 13.000 som ny. Nu kanske jag kan få max 2000kr till rätt person. Och 1000 kr till fel person.

 

http://www.prisjakt....kt.php?e=360842

 

Så min gissning, inte så mkt. =/

 

 

 

Det jag skulle göra är att göra den till en Media spelare hemma, ifall du ska köpa en ny dator.

Ifall du har en Hd tv, och Hdmi uttag på datorn, så skulle du kunna se på filmer igenom datorn.

 

Eller sätta upp en musikanläggning.

Eller koppla in datorn i bilen, för media/internet. (mitt projekt jag har nu) XD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga, många kan vara petiga med sånt, men jag kör med bärbar dator, och min skräm är död, och kör med 2 externa. Min dator var värd 13.000 som ny. Nu kanske jag kan få max 2000kr till rätt person. Och 1000 kr till fel person.

 

http://www.prisjakt....kt.php?e=360842

 

Så min gissning, inte så mkt. =/

 

 

 

Det jag skulle göra är att göra den till en Media spelare hemma, ifall du ska köpa en ny dator.

Ifall du har en Hd tv, och Hdmi uttag på datorn, så skulle du kunna se på filmer igenom datorn.

 

Eller sätta upp en musikanläggning.

Eller koppla in datorn i bilen, för media/internet. (mitt projekt jag har nu) XD

 

ja jag för står att priset sänks mycket om skärmen är död men saken är ju det att min fungerar bra, jag har inget problem med sprickan bara för den är så liten och inte där man tittar men vill ändå byta dator för jag vill kunna spela dom nya spelen så kom gärna med förslag om hur ni hade gjort i mon situation :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt är du ute efter?

Tror inte att du får mer än 1000kr för den. Eller så har du tur och hitter någon idiot :P

 

men då hoppas jag på att jag hittar en idiot :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då hoppas jag på att jag hittar en idiot :P

 

Kollade igenom Blocket idag, och verkar som att folk säljer sånna datorer för 1500kr-3000kr xD men tycker nog att 3000 är överdrivet :P

 

Testa dig fram, lägg ut den och ifall folk försöker dra ner priset är det väl upp till dig var du vill ha för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...