Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två bildskärmar


Torparen

Rekommendera Poster

I window xp kunde jag koppla in två skärmar och se olika bilder på resp skärm, bra då jag håller på med kurs.

 

Nu har jag tyvärr window 7, kan ej finna igen hur jag skall göra samma koppling som i XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ingen extraskärm inkopplad så du kan se hur det ser ut då, men bifogad skärmdump visar iallafall vart du ska gå för att ställa in detta. När båda skärmar är inpluggade ska du se två skärmar överst i fönstret. Markera den sekundära skärmen så ska du få upp en kryssruta lite längre ned, för att expandera skrivbordet över båda skärmarna (om jag minns rätt)

post-23879-1289575476,34_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med dubbla skärmar, och såhär ser det ut hos mig.

 

Jag markerade bägge skärmarna, bestämde vilken som skulle vara skärm1.

Och bestämde att skärm1 är den högra skärmen.

Sedan gjorde jag inget mer, fungerar utmärkt.

post-13429-1289588472,14_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med dubbla skärmar, och såhär ser det ut hos mig.

 

Jag markerade bägge skärmarna, bestämde vilken som skulle vara skärm1.

Och bestämde att skärm1 är den högra skärmen.

Sedan gjorde jag inget mer, fungerar utmärkt.

 

Två frågor innan jag tar mig an ditt förslag.

 

1 Har du Window 7?

2 Kan du dra bilder från ena skärmen till den andra skärmen? Med dra menar jag att du tar tag i bilden och därefter drar över den till andra skärmen.

Exempel jag har lightroom och dito kurs framme på samma skärm. Kan då ta ex.vis kursen och dra över till andra skärmen. Dessa manövrar hade jag inge problem med i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor innan jag tar mig an ditt förslag.

 

1 Har du Window 7?

2 Kan du dra bilder från ena skärmen till den andra skärmen? Med dra menar jag att du tar tag i bilden och därefter drar över den till andra skärmen.

Exempel jag har lightroom och dito kurs framme på samma skärm. Kan då ta ex.vis kursen och dra över till andra skärmen. Dessa manövrar hade jag inge problem med i XP.

 

Detta svar är till er båda. Av en ren tillfällighet löste problemet sig enl följande.

Tidigare har jag alltid dragit bilden till vänster på skärm 1, bilden har då glidit in från vänster på skärm 2. Meeen nu har systemet blivit högervridet, så när jag drar bilden till höger då funkar det.

 

Envishet och tur löser det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Windows 7

 

Jag kan ha separata program på skärmarna var för sig.

Utgår från huvudskärmen "1", och drar över vilket program jag vill till den vänstra, skärm2.

Du behöver alltså inte dra över programmet varje gång till skärm2 när du startar din dator, programmet lägger sig automatiskt rätt när du startar programmet.

Muspekaren rör jag helt fritt över bägge skärmarna, fram och tillbaka hur jag vill.

 

Och ja, du kan göra så med ditt Lightroom om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...