Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sammarbeta över internet?


.M

Rekommendera Poster

Jag och några vänner har kommit på en spännande projekt för att komma igång med "app" utveckling på Windows Phone 7. Vi tänkte sammarbeta med denna lilla app i utbildningssyfte.

 

Dock undrar jag vad vi kan använda för verktyg för att sammarbeta och dela kod. Jag har en MSDN-Prenumeration. Borde det gå att installera TFS eller sharepoint därifrån på min server som står ute på internet? Fast jag misstänker att den inte har tillräckligt med minne för en sådan installation. Så finns det någon positiv variant som inte är lika minneshungrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en TFS (2010:a) rullandes hemma för mina privata projekt. Har bara ett fåtal småprojekt på den än så länge, jag kan ju kolla upp när jag kommer hur stor databasen är.

 

Titta annars på Subversion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är 3 stycken som jobbar med varandra över nätet, programet vi använde jättemycket är dropbox http://www.dropbox.com/, svinsmidigt för att dela filer istället för att maila och grejer, den lägger sig som en mapp i "mina dokument" på alla datorer som har den installerad och uppdaterar filerna hela tiden så att det är samma på alla datorer.. Kanonprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en über-enorm (nytt ord? =) skillnad på att dela filer och att använda en källkodshanterare/projektkollaboratör som TFS, så det är nog inte en lösning .M är ute efter, gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, mest ett tips om man jobbar över nätet, men funkar absolut inte för att dela kod, men kanon för andra filer som alla ska ha tillgång till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog subversion verkar vara en bra väg att gå. Där kan man ju trots allt kontrollera när en fil skickas till servern. Det går inte med dropbox. På så vis vet man att filen faktiskt är fungerande när de övriga laddar ned den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat det, men ska göra. Men den funkar ju alltid i dropboxen, den visas ju inte på servern och på din dator förens hela filen är uppladdad :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...