Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemgrupp med esset smart security


Kraniet

Rekommendera Poster

Hej jag har hemgrupp med esset smart security på en dator, och jag kommer in på den andra med någor knepigt anti-virus, men för att komma in på main datorn med esset på så måste jag stänga av brandväggen, någon som har kunskapen å vet ju jag kan lösa det utan att stänga av brandväggen?

 

MVH// Kraniet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon logg i Eset Smart Security som rapporterar vad för några anrop den stoppar?

 

Sedan är ju Eset Smart Security en betalprodukt och då antar jag att man har möjlighet att få support från dem också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, Du får dagens Puss :D

Du hjälpte mig och till slut har det lyckats =)

Tack för att du inte gav upp vilket många andra hade gjort.

Äntligen har jag ett fungerande nätverk, och det tack vare dig.

Tack Tack Tack

 

MVH// Kraniet (Andreas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har ett liknande problem, men jag kan inte ansluta till hemgruppen eftersom den andra datorn hemma inte ens syns längre. Den försvann efter en uppdatering av Eset.

Jag har nu tagit bort hemgruppen från bägge datorerna och har skapat en ny från den ena. Det konstiga är att när jag går från kontrollpanelen och till "Väljhemgrupp och delningsalternativ" så finns inte längre någon "knapp" för att ansluta till en hemgrupp eller ens att leta efter andra datorer i nätverket.

 

Någon som varit med om något liknande som vethur jag gör då?

 

I steg för steg hjälpen länkad ovan står att man ska ansluta till hemgruppen i ett av stegen, men det går som sagt inte om jag inte kan se den.

 

Jag har Eset security 4 och windows 7 på bägge datorerna.

 

Eftersom mitt problem är lite annorlunda och denna tråd gammal skapar jag en egen tråd kring detta istället för att använda denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...