Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mp3 till cd-format


Mats E.

Rekommendera Poster

Har laddat ner ett album med en artist i mp3-utförande som jag har lagt i en mapp under Musik i huvudmenyn. Jag har därifrån laddat ner innehållet till min mp3-spelare.

Men nu undrar jag. Kan man även föra över detta album till en CD-skiva som ska spelas upp t.ex i bilens cd-anläggning. Hur gör jag då ? Det är Windows 7 jag har med Windows Media Player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på vilket bränningsprogram du har, men oftast så får du välja att du vill bränna musik cd eller likanden, när du sedan väljer dina mp3 låtar att bränna så konverteras de till rätt format, det ser du på storleken du bränner, säg att du drar in 15 mp3 låtar, om det konverteras rätt så ska de ta upp ca 500-600mb av skivan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många CD-spelare klarar att spela upp mp3-filer också. Bränn dina mp3-filer på en data-CD och testa i bilen. Funkar det inte så får du göra som happyfejs skriver ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många CD-spelare klarar att spela upp mp3-filer också. Bränn dina mp3-filer på en data-CD och testa i bilen. Funkar det inte så får du göra som happyfejs skriver ovan.

 

 

Tack "happyfejs" & "Mr Andersson" fungerade jättebra.

Jag utgick från mitt mp-3 album och stoppade i en vanlig cd-skiva i datorn, tryckte sen på "Bränn" sen så skötte det sig automatiskt, fungerar i hemma-stereon samt i bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...