Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Loggas ut från MSN när jag byter status


GA112

Rekommendera Poster

Kan logga in normalt, men när man varit inne ett tag och t ex ändrar statusen från Upptagen till Online så loggas man ut.

Ett annat problem är att jag trots att jag är inloggad ibland inte syns som Online hos kompisarna och där det stundtals verkar vara strul med att skicka/ta emot meddelanden.

 

Trodde det var ngt lokalt problem/inställning på laptopen, men samma utloggningsproblem uppstår med den stationära.

 

Brorsan har inte upplevt några problem vad jag vet i alla fall när han varit inloggad på den stationära.

 

Förstår ingenting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en vanlig hotmail eller live adress som msn?

 

Låter konstigt att det är på båda två datorerna, hur gör du för att byta status?

 

Avinstallera msn och installera om. Vad är det för version av msn du har? Testa att uppdatera till nyaste om det inte är den du har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en "vanlig" hotmailadress.

 

Står t ex på Upptagen och ska byta till Online, men då kan jag bara helt plötsligt återanslutas... alltså verkar jag ha tappat "kontakten" utan att veta om det. Fast mailikonen funkar alltid.

 

Har nu bett om hjälp hos WindowsLive och har märkt att det är flera som upplevt liknande problem de senaste veckorna... trots det så är det enligt de inget fel som ligger hos dem.

 

http://windowslivehelp.com/thread.aspx?postid=9de33b24-695b-47c6-b8a7-38024d3dfa9d#9de33b24-695b-47c6-b8a7-38024d3dfa9d

 

Det verkar onekligen vara knutet till kontot eftersom en annan som testat att logga in på samma dator inte upplever problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, skumt skumt. Tyvärr inget som jag har någon idé om det kan vara isf.

Fortsätt ligga på supporten för msn om ett svar, de borde veta vad det kan handla om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...