Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera kontakter i en .vcf-fil


Jacob1995

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu är det så att min iPhone 4 kommer om några dagar. Då vill ju jag såklart flytta över mina kontakter från min Sony Ericsson till iPhonen.

 

Då tänkte jag att om jag gör en backup av telefonboken på minneskortet och flyttar över den på datorn för att sedan importera i Outlook, så jag har kontakterna både på datorn och på iPhonen. Men icke :thumbsdown:

 

Jag har lyckats att få backup-filen av telefonboken in i datorn (PB_backup.vcf heter den). I den ligger alla mina kontakter från telefonen.

Om jag då går in i Outlook (2010), "File", "Open" och "Import" och väljer "Import a VCARD file (.vcf)" och väljer "PB_backup.vcf", så kommer bara första kontakten av alla in i Outlook. Varför?????

 

Läste på en sida att nyare Outlook inte stödjer importering av flera kontakter i en .vcf-fil. Det man skulle göra var att gå in i "Användarens namn" -> Kontaker (I mitt fall Jacob -> Kontakter). Väl inne i den mappen finns skulle det finnas ett alternativ bland knapparna "Bränn" "Visa" och "Ordna" som heter "Lägg till kontakt" och genom den funktionen importera .vcf filen och efter det importera kontaktlistan från Outlook, men det finns ju ingen "Lägg till kontakt-knapp"...

 

Vad ska jag göra?

Har Windows Vista ifall ni undrar!

 

 

Hoppas ni förstår och kan hjälpa mig!! :) // Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du SonyEricssons egen mjukvara för backup?

Den har visserligen blivit bättre, än för några år sedan, men jag tycker MobileMaster är snäppet bättre.

Mina "erfarenheter" kring detta med export & import (har Samsung, Nokia, SE inom familjen) är att om man exporterar till en tabbseparerad fil så stämmer importen i regel bra. Dock har jag inga erfarenheter hur "ajfånen" hanterar detta.

 

Kika på MobileMaster!

http://www.mobile-master.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag har testat med Sony Ericssons PC-Suite fast det programmet sparar backupen som en fil som bara PC Suite kan läsa och lägga in i telefonen igen (som jag förstår det).

 

Progtammet du länkade till var precis som jag ville ha det. Kontakterna från telefonen kom in i Outlook. Ända problemet var att testversionen bara kunde flytta de 20 första kontakterna till Outlook... Det var ju lite synd.

 

Du vet möjligtvis inte något liknande program som man inte behöver köpa för att få att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under flera år undersökt diverse mjukvaror för mobilhantering.

Tidigare har originalmjukvarorna varit riktigt, riktigt dåliga.

Bra gratis mjukvaror för detta har jag inte hittat, tom piratkopior har varit svår att hitta.

 

Tidigare, när jag hade en Nokia köpte jag faktiskt en licens av Oxygen Phone manager som var, eller är, den absolut bästa mjukvaran för den Nokian jag hade.

 

Till den telefon jag nu har, en Samsung Jét, är Mobile Master bäst. Helt klart värt de 95 kr en Light Edition kostar.

Har visserligen uppgraderat till Pro nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill väl inte låta snål, men själv tror jag att jag kan ha lite roligare för de pengarna än till ett program som bara ska användas en gång..

 

Men, nu har jag kommit på ett eget sätt, som inte är alltför jobbigt och som dessutom är gratis!!

Jag skickar kontakterna via bluetooth från telefonen, sparar de som .vcf-filer i Kontaktermappen i "Jacob". Därefter importerar jag kontakterna in i Outlook.

 

Tack ändå alla för att ha försökt hjälpa mig!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...