Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skicka länk med e-post


Mats E.

Rekommendera Poster

Har Windows 7 med Internet Explorer 8. Om jag är inne på en intressant sida och vill skicka den till en kompis så har jag alltid klickat på Sid-ikonen uppe till höger. Då har man haft en del alternativ, bl.a "Skicka länken med e-post" eller "Skicka sidan med e-post". Nu har detta hänt att det går inte att markera dessa två alternativ längre för mig, dom är ljusgråa i färgen och verkar inte vara aktiva, syns en liten blå högerpil till vänster också. Vad betyder detta? Hur får jag dessa alt. aktiva igen så det går att använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...har jag alltid klickat på Sid-ikonen uppe till höger. Då har man haft en del alternativ, bl.a "Skicka länken med e-post" eller "Skicka sidan med e-post".

Testa med följande:

Kontrollpanelen -> Standardprogram -> Ange dina standardprogram. Klicka på Internet Explorer och sedan "Ange det här programmet som standardprogram".

Gör samma med den e-postläsare du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med följande:

Kontrollpanelen -> Standardprogram -> Ange dina standardprogram. Klicka på Internet Explorer och sedan "Ange det här programmet som standardprogram".

Gör samma med den e-postläsare du använder.

 

 

Nu har jag gjort vad du föreslog, men fortfarande är:

"Skicka länken med e-post" samt "Skicka sidan med e-post" inaktiva, går ej att använda det kommandot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort vad du föreslog, men fortfarande är:

"Skicka länken med e-post" samt "Skicka sidan med e-post" inaktiva, går ej att använda det kommandot.

Om du istället väljer Ange programåtkomst och standardvärden -> Egen och expanderar, så att du kan välja en konfiguration. Välj ditt standardprogram för e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du istället väljer Ange programåtkomst och standardvärden -> Egen och expanderar, så att du kan välja en konfiguration. Välj ditt standardprogram för e-post.

 

 

Jag tittade lite på den sidan som du föreslog, där är "Egen-rutan" kryssad, mer törs jag inte ändra ifall det skulle bli något tokigt, det kan aldrig jag återställa.

Får väl fortsättningsvis kopiera och klistra in länken på e-posten jag ska sända, det går ju bra det med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...där är "Egen-rutan" kryssad, mer törs jag inte ändra ifall det skulle bli något tokigt, det kan aldrig jag återställa.

Absolut ingen fara att ändra där. Är du inte nöjd är det bara att ändra tillbaka. Se min bild som exempel. Jag använder Internet Explorer och Microsoft Outlook som standard.

 

post-9397-1288720566,97_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...