Just nu i M3-nätverket
Jump to content

två OS

maggish

Recommended Posts

Jag hade windows server 2003 på installerad på hela hdd. Skapade sen en ny partition där jag installerade XP PRO. Nu vill windows server 2003 dessvärre inte starta. Det blir bara svart skärm med en cursor uppe i vänstra hörnet. Nån som vet vad jag ska ta mej till?

I windows världen skall man ALLTID börja med att installera den äldsta versionen först och därefter installera allt nyare versioner med den senaste sist!...

Din XP pro skrev helt enkelt över Server 2003 bootinformation och ersatte den med en äldre version som server 2003 inte kan utnyttja!

I windows världen skall man ALLTID börja med att installera den äldsta versionen först och därefter installera allt nyare versioner med den senaste sist!...

Din XP pro skrev helt enkelt över Server 2003 bootinformation och ersatte den med en äldre version som server 2003 inte kan utnyttja!

Tack så jättemycket Gav mej inte inatt, kopierade över ntldr och ntdtct från det nyare os:ets skiva och skrev över, och vips så funkade allt! Jag hade ingen tanke på ålder när jag installerade,men nu vet jag bättre!

/Maggan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...