Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

två OS


maggish

Rekommendera Poster

Jag hade windows server 2003 på installerad på hela hdd. Skapade sen en ny partition där jag installerade XP PRO. Nu vill windows server 2003 dessvärre inte starta. Det blir bara svart skärm med en cursor uppe i vänstra hörnet. Nån som vet vad jag ska ta mej till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I windows världen skall man ALLTID börja med att installera den äldsta versionen först och därefter installera allt nyare versioner med den senaste sist!...

 

Din XP pro skrev helt enkelt över Server 2003 bootinformation och ersatte den med en äldre version som server 2003 inte kan utnyttja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I windows världen skall man ALLTID börja med att installera den äldsta versionen först och därefter installera allt nyare versioner med den senaste sist!...

 

Din XP pro skrev helt enkelt över Server 2003 bootinformation och ersatte den med en äldre version som server 2003 inte kan utnyttja!

 

 

Tack så jättemycket Gav mej inte inatt, kopierade över ntldr och ntdtct från det nyare os:ets skiva och skrev över, och vips så funkade allt! Jag hade ingen tanke på ålder när jag installerade,men nu vet jag bättre!

/Maggan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...