Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakter i Windows live mail


fredrik013

Rekommendera Poster

Jag har precis börjat köra Windows live mail som ingår i Windows 7. Jag vill gärna backa upp mina mail och kontakter i fall datorn brakar ihop. Men var ligger kontakterna lagrade? Hur jag än letar lyckas jag inte hitta mappen där de ligger.

 

Hälsningar Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara en hel del som liknar fiasko från Microsoft kring just Windows Live Mail.

 

Har liksom dig försökt att lista ut hur man kan säkerhetskopiera mail och kontakter i detta eländesprogram. Kan inte finna lösningen.

 

Varför har även jag försökt göra säkerhetskopior ? Jo, har fått ett meddelande om att jag ska uppdatera/uppgradera programet till Windows Live 2011...

 

Och vad händer då måntro...? Jo, nästan alla kontakter i kontaktboken försvinner!

 

Har alldeles nyss provat att göra installationen igen, men Microsoft har tydligen inte åtgärdat storbuggen i uppdateringen/uppgraderingen.

 

Lösning: systemåterställning - Suck...

 

Microsofts idé med en integration av e-postklienten med IE är nog bland det mest användarfientliga jag sett på länge. Enda anledningen till detta måsta vara att Microsoft vill binda upp alla som kör med IE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-1288727272,55_thumb.jpg

 

Sen File---Export----Välj placering

 

Fungerar i "gamla" Live Mail (har dolt uppdatering till essential.)Avvaktar alltså.

 

Kontakterna sparas ej i hop med exporterade meddelanden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...