Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud med Hdmi - Windows 7


PlayTheGame

Rekommendera Poster

Har sökt runt lite utan att egentligen finna ngt bra svar på följande fråga:

 

Efter att jag har uppdaterat min laptop från Vista till Windows 7 så har jag längre inget ljud på min tv via hdmi-kabeln från min lap-top.

 

Det har alltså fungerat helt perfekt fram tills efter uppdateringen till Windows 7 gjordes.

 

Jag får bild men inget ljud.

Har kollat runt lite på kontrollpanelen / ljud men inte hittat någon funktion som säger att jag skall ställa om ut-ljudet till hdmi.

 

Någon som har ideer och förslag?

 

Mvh/PTG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-1288529023,04_thumb.jpg

 

Jag gissar att du menar att du saknar den övre ikonen i bilden och kan alltså inte testa genom att markera den och ange den som standard

 

Har du du hämtat och installerat drivrutiner för Windows 7 hos din dators supportsida.Först installeras chipsetrutinen och sen rutiner för ljud och grafikkort.HDMI liud skickas normalt ut via grafikkortet så dess drivrutin kan vara involverad.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut:

 

Försökte uppdatera drivrutinen men fick till svar att korrekt version används.

post-73447-1288535756,83_thumb.png

post-73447-1288535765,14_thumb.png

post-73447-1288535771,81_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som HDMI saknas i panelen.Har du försökt uppdatera alla tre rutiner jag tipsade om .

När det gäller grafikkort är det oftast bäst att avinstallera den aktuella först i kontrollpanelen ,starta om datorn och installera den nya som man tidigare hämtat hos datorns support.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutinen till grafikkortet är nu uppdaterat och nu fungerar ljudet på tv'n.

Stort tack för hjälpen.

 

Har dock fått ett annat problem: ( som egentligen inte är så viktigt! )

 

bilden som visas på tv'n fyller numera inte hela tv rutan, vilket det gjorde tidigare.

Jag har testat med Fn + F5 för att byta alternativ men det enda alternativ som gör

att hela bilden visas på tv'n gör samtidigt att den primära skärmen ( lap-topen )

blir helt svart.

 

Några ideer?

 

Mvh/ PTG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...