Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasiga JPEG & .MOV filer


charlie89

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis kommit hem från en resa i Asien och hade med mig en Canon 500D som jag filmade och tog bilder med. Men när min minneskort började ta slut la jag över en del bilder och filmer till ett USB-minne och förde senare över filerna till min dator.

 

Nu visar det sig att jag inte kan öppna några av dessa filerna som låg på USB-minnet, det kommer upp att filformatet inte stöds eller att "det går inte att läsa filen" när jag försöker öppna med olika program. Bilderna och filmerna har samma storlek som innan och jag klippte ut och klistrade in enligt konstens alla regler från minneskort till USB till dator.

 

Så jag undrar om det finns något speciellt program som kan reparera filerna? Eller om någon här kan hjälpa mig så hade jag blivit otroligt tacksam om jag kunde få tillbaka mina reseminnen!

 

Sen undrar jag även om det finns nån hemsida att ladda om nån bild på, (de är större än 2mb så kan inte ladda upp här) så om någon som vill hjälpa mig kan ladda ner den och försöka trixa lite själv?

 

TACKSAM FÖR ALL HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte ut att fungera, yFrog försöker ju spela upp filmen och det kommer ju inte fungera om den är korrupt.

Men försök hellre lägga upp en bild någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att din kamera/minneskort har ett fel?

Eller att skrivningen till minneskortet inte hann avslutas, innan du plockade ur kortet?

 

Här är en S/W som kanske kan återskapa raderade och korrupta foto & filmfiler.

Den kostar, men du kan ladda ned gratis demoversion och testa, så du får en hygglig uppfattning om filerna går att reparera. Finns en del info på deras sida.

Disk Doctor's Digital Media Recovery software

 

Här är en annan S/W (shareware) 5,7 MB MOV recovery

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-1288509891,93_thumb.jpg

Bilden är från manualen för din kamera

 

Jag funderar på om det här programmet kan vara till hjälp,antingen genom att nu öppna/spara om filerna med det eller genom att först kopiera över filerna till ditt korrekt tömda minneskort och tanka över igen från kameran med programmet.

 

Gspot är ett gratisprogram som ger info om .mov filerna.(Quicktime)

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...