Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför får några av mina E-mail avsändare beskedet att mailboxen är full


allena7

Rekommendera Poster

Varför får några av mina E-mail avsändare beskedet att min mailbox är full . E-mail returnerat.

 

Jag har flyttat c:a 1000 mail från borttaget i Outlook Express till ny mapp under lokala mappar i Outlook Express.

Hjälp - vad kan jag göra ? Tack på förhand. biggrin.gif

 

OP = XP

 

allena7

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är din mailbox på servern som är full, inte på din dator.

 

Vad du ska göra beror lite på vad du använder för protokoll, POP3 eller IMAP.

 

Med POP3 så är standardförfarandet att man hämtar mailen till sin dator och sedan raderar den på servern. Det går att stänga av att mailen ska raderas om man vill kunna hämta den till flera datorer. Det går också att ställa in att den ska raderas efter ett visst antal dagar. Kör du POP3 så kolla dina inställningar för att radera mailen.

 

Kör du IMAP så sparas all mail alltid på servern tills du tar bort den eller flyttar den till en lokal mapp. Det du ser i Outlook Express är en spegelbild av vad som finns på servern. Här blir det lite lurigt eftersom mailen ibland bara flyttas till en annan mapp när man tar bort dem, typ en papperskorg. Du måste se till att kastade mail verkligen är raderade. Kör du IMAP så räcker det att du slänger mailen i Outlook Express och ser till att tömma papperskorg osv. så ska mailen även försvinna från servern.

 

Jag skulle säga att POP3 är det vanligaste sättet att hämta mail.

 

Du hittar alla inställningar för din mail under Konton i Verktygsmenyn. Välj Egenskaper för det konto det gäller så kan du se om det är POP3 eller IMAP samt vilka inställningar som är gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack Flitig.

Jag har POP 3 och har kryssat för tag bort meddelanden på servern.

 

Hoppas det funkar.

 

Jag önskar Dej en trevlig helg.

allena7 thumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...