Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skum förflyttning av meny i IE7 på vissa undersidor


happyfejs

Rekommendera Poster

Märkte en skumt förflyttning av min meny i IE7 på den här sidan

http://www.63n.se/index.php?page=company

 

Där funkar menyn kanon, även i IE7, men om du klickar på Erfarenheter eller Erbjudande så flyttas menyn nästintill utanför skärmen? Har position:fixed på menyn men det hjälper inte :S, nån som har någon idé?

 

Jag använder javascript på de två sidorna som strular, men har testat att inaktivera det men hjälper inte, så det är nått i CSS:en som strular..

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, hjälpte inte tyvärr :(

Skumt att den blev fel föresten, den fick jag från FB:S dokumentation :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man fixa varenda error föresten? Känns som det var många errors som inte är hela världen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt att det är huruvida webbläsarens vertikala skrollist syns eller ej som får saker att hoppa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det tvivlar jag på, jag har inte satt nånstans i css:en att den ska vara dold, och den funkar på andra sidor. Desutom så är menyn som sagt satt till position:fixed så den borde inte anpassas efter annat content på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte om det inte är nån scroll? :S,

Du pratar om scrollen höger/vänster, inte upp/ner, korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du pratar om scrollen höger/vänster, inte upp/ner, korrekt?
Inkorrekt!

Jag menar den vertikala/lodräta (dvs. upp-och-ner) skrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en fuling nu och satte en marginal på 130px till höger på det två sidorna om det var IE7 eller lägre, nu funkar det.

 

Men fortfarande skumt att det bara blev på två av fem sidor, hade varit roligt att veta vad som gick snett :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd firebug (för firefox) eller motsvarande verktyg för andra webbläsare och felsök. om felet ligger i css borde det inte vara så svårt att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, kikade lite på det i firefox och chrome, men där är det ju inget fel. Vad har IE för någon? har de nån bugrapport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...