Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med datorköp


znarkz

Rekommendera Poster

Tjenare allihopa!

Har funderat en längre tid och har nu bestämt mig för att köpa en ny dator och skärm. Har tröttnat på min xbox och min bärbara har gått sönder, så därför har jag valt att det ska bli en stationär.

 

Det jag undrar är vad som kan vara lämpligt för mig? Jag vill kunna spela de senaste spelen givetvis utan att det ska lagga, jag vill kunna surfa felfritt(vet dock att inget krävs för det, anyway :) säger det ändå efter som det inte hyser något tvivel om att jag är en nybörjare i branschen. Tankar rätt mycket filmer så vill kunna titta på dem i hd kvalite ( vet att det också hänger på vad man har för skärm, och självklart är det något jag också ska köpa). Vill även bara poängtera att jag vill kunna spela de spelen som tillåter det, online.

 

Har ju fått fet förklarat för mig att ingen dator är bättre än den svagaste komponenten. Jag vill ju ha ett så kraftigt innehåll så att det kan drivas tillsammans. Ingen för mega kraftig processor om det ändå inte behövs för att driva det mindre kraftiga grafikkortet och vice versa. ni förstår säkert vad jag försöker säga här.

 

Jag tänker mig en dator i prisklassen 7- 9 tusen och hoppas att det ska kunna finnas något som passar mig. Behöver alla seriösa råd jag kan få eftersom jag själv inte förstår vilka komponenter som är bäst osv.

 

Tack på förhand alla kunniga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du bygga ihop delarna själv eller vill du ha en färdig dator?

Ska skärm, tangentbord, mus och högtalare ingår i de 7-9 tusen du satt som ram? Är det något mer som ska ingå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du bygga ihop delarna själv eller vill du ha en färdig dator?

Ska skärm, tangentbord, mus och högtalare ingår i de 7-9 tusen du satt som ram? Är det något mer som ska ingå?

 

tjenare