Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddiskstrul


Bar Tech

Rekommendera Poster

Finns det någon kunnig person där ute som kan hjälpa mig med ett litet problem. För ett tag sedan ballade min gamla hårddisk ur. Helt plötsligt kunde datorn inte hitta den, varken i DOS eller Win 95 OSR2 fast den fanns i BIOS. Jag försökte formatera den, det gick inte. Tänkte att det kanske var något problem med partitionerna (gjorda i Fdisk) och se Fdisk hittade alla partitionerna utan några problem. När jag skulle lägga om partitionerna (tänkte att det kanske skulle hjälpa) fick jag ett felmeddelande i Fdisk om "Write protect error writing fixed disk". Jag skaffade en helt ny hårddisk som jag skruvade i, men då uppkom samma problem, hd finns i Bios men operativsystem kunde inte hitta den. Jag kunde inte formatera den heller. Tog återigen till Fdisk och samma j-a meddelande dök upp. Vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som BIOS Anti-virus slår till.. :)

Hoppa in i BIOS och slå av anti-virus, slå sedan på det igen EFTER att du har installerat windows.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men jag har redan försökt med det till ingen nytta. Och installera Windows går ju inte för när jag bootar datorn på stardisketten kan den inte hitta någon hårddisk. Hårddisken "syns" bara i BIOS och Fdisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bland de första åtgärderna som jag gjorde, men inte hjälpte det något. Tack för tipset i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...