Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan inte ansluta till routern!

Krillej5

Recommended Posts

Hej!

Jag installerade Windows 7 på min dator förut och allt gick bra men när jag skulle använda datorn så kan jag inte ansluta till Bredbandet! Jag hittar de trådlösa nätverket men kan inte ansluta, jag har två andra datorer i huset med Vista som operativsystem och med dom kan jag ansluta mig till nätverket. Någon som vet vad de kan va som är fel?

Ladda ner senaste drivrutin till det trådlösa nätverkskortet:

Windowstangenten + Pause > Enhethanteraren > högerklicka på det trådlösa nätverkskortet > Uppdatera drivrutin... > Sök automatiskt efter uppdaterade drivrutiner > Stäng

1. Klicka på ikonen för Nätverk i systemfältet nere till höger. Du får då upp en lista över tillgängliga trådlösa nätverk

2. Välj ditt eget

3. Tryck Anslut

4. Skriv nätverkets säkerhetsnyckel, dvs WPA Shared Key, och tryck OK

Datorn ska nu anslutas till ditt trådlösa nät. Du ser det genom att ikonen för Nätverk bytt utseende till staplar.

Om du inte får detta att funka, på vilken punkt ovan blir det fel?

Har testat de, men har fortfarande samma problem. Jag hittar nätverket och trycker på anslut men sen så står det bara "Oidentifierat Nätverk" ?

Prova nåt av dessa:

- Om du har Bonjour service, prova att stänga av detta:

Start > Sök > skriv Bonjour service

- Bocka ur Ipv6 på Egenskaper för nätverkskortet

Har testa detta nu men fungerar fortfarande inte, jag installerade till Vista igen så får köra med de istället. Men du vet inte vad felet är? För testade att ansluta till ett annat nätverk och de fungerade. Testade även att ringa till Telia support men de kunde heller inte hjälpa mig. Skulle vara kul och veta vad felet är.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...