Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programmet SLOW-PCfighter


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Hej. Är programmet från webben "SlowPCfighter" verkligen seriöst? Ska man satsa några hundra spänn på det eller är det bara bluff? Vid gratisskanning av min dator meddelar programmet att den upptäckt 1527 fel! (?) Jag ar antivrusprogram, brandvägg osv. Är det en massa skräpfiler (som man i och för sig kanske behöver bli av med) den kallar för "fel"? De flesta "felen" ligger i "Tomma registernycklar" och "Sökvägar". Min dator, som är ganska ny, innehåller Windows7 med IE8. Allt funkar utom förstås att det slöar till emellanåt mellan webbsidorna. Kan man verkligen få bättre fart på datorn om SLOW-PCfighter används? Programmet uppger dessutom att min dators kondition är "dålig". (?)

:: Jag får väl lägga det i ett annat forum, ingen som svarar här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man kan inte lita på sådana program som påstår att de optimerar datorn på något vis.

 

1527 fel som i huvudsak beror på tomma registernycklar och sökvägar påverkar inte datorn alls.

 

-----------

Flyttar tråden från "Internet – övrigt" till "Program - övriga".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!! Tänkte det väl... Hittade inte mitt inlägg först - sedan såg jag att det flyttats, men jag blev konfunderad för det fanns inga bevakningar; ändå hade jag bocvkat för en sådan. Men oki, tack än en gång. Så det är bara att avinstallera programmet... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tack för poängen! :)

 

Hej Cecilia & alla andra "datanördar"!

 

Jag råkade av en händelse se denna tråd angående om SLOW-PCfighter är ett bra program eller inte.

För det första vet jag inte något om det.

Jag använder mig istället av ett gratis program, CCLEANER som jag tycker fungerar och är lätt att använda men om det är bättre eller sämre än det först nämnda vet jag inte.

 

För övrigt vill jag säga till dig Cecilia att du måtte vara en ihärdig, duktig & kunnig datoranvändare, så jag vill ge dig all beröm för det. :thumbsup:

 

Det är som ni ser, inte så ofta som jag är in på detta forum, 2ggn jag gör ett inlägg, så om jag ska besvara eventuell kommentar så kan det därför kanske ta ett tag till dess. :blush:

 

Må så gott alla, Mvh gre-5

 

Ps Tänkte få ge dig flera poäng, men jag hittat inte hur man lägger till dem ?? Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner är ett mycket bättre program än SLOW-PCfighter. Det är skrivet för att vara försiktig med vad det rensar bort men trots det händer det någon gång ibland att det rensar bort lite för mycket i registret.

 

Tack för poäng och fina ord! :)

En person kan bara ge ett poäng på ett inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...